A keďže na ich autách sú často kradnuté poznávacie značky, kamerové záznamy sú nanič. Spoločnosť sa preto rozhodla, že v noci budú tankovať len zamestnanci čerpačky. „Týka sa to najmä nočných hodín, keď nie je veľká prevádzka. Jeden zo zamestnancov vyjde von a natankuje,“ vysvetľuje Peter Brťka, vedúci marketingu Agipu. Táto prevencia sa týka najmä pumpy na Bajkalskej ulici, kde najčastejšie dochádza ku krádežiam benzínu. „Sú tam priam ideálne podmienky na útek. Na ostatných čerpačkách je podobná služba vždy individuálna - týka sa najmä podozrivých zákazníkov,“ dodáva Brťka.
Polícia štatistiky krádeže benzínu nevedie, no podľa nej by prevádzkovatelia čerpačiek mali investovať do kvalitných bezpečnostných kamier. „Prevenciou na zvýšenie objasnenosti takýchto krádeží je aj kvalitnejší kamerový záznam,“ radí prevádzkovateľom František Peczár, bratislavský krajský policajný hovorca. „Keď však príde vodič na aute s kradnutou značkou či na kradnutom aute, vtedy kamerový záznam nič nevyrieši,“ argumentuje jeden zo zamestnancov benzínky.
Zákazníkom tankujú palivo aj na staniciach Shell. „Je to súčasť servisu, ktorý ponúkame. Môže tak odplašiť potenciálnych zlodejov, no veľakrát sa nám stalo, že zákazník ušiel bez zaplatenia,“ hovorí aj Miroslav z benzínky Shell.
Nad podobnou službou, naopak, neuvažujú v Slovnafte. „Ak šofér sedí v aute, zatiaľ čo zamestnanec tankuje, ešte viac to nabáda na útek bez zaplatenia,“ myslí si Anton Molnár, hovorca spoločnosti Slovnaft. Priznáva však, že zlodeji benzínu trápia aj ich, no jedným dychom dodáva: „Krádeže benzínu trápia celú Európu.“