Agenti wécko hliadky počas celého leta fotili a hodnotili takmer 300 toaliet. Tento ročník bola pod lupou vybavenosť WC pre tých najmenších. Ľudia na facebooku bodovali baby friendly prevádzky.
Hviezdičkami sa neoznačujú iba tie najvychýrenejšie kuchyne podnikov a reštaurácií. Nálepku wécko hliadky obdržalo 50 najlepších prevádzok ako signál čistých a bezpečných toaliet. Rebríček vyhodnotilo takmer tritisíc záchodových agentov.
„Toto leto verejnosť hodnotila čistotu, bezpečnosť a vybavenie sociálnych zariadení. Špeciálne ale „baby friendly“ kategórie. Teda, či majú reštaurácie znížené umývadlá, detské toalety, koše na plienky, prebaľovacie pulty či špeciálne miestnosti pre mamičky. Na verejne prístupných toaletách u nás to stále, bohužiaľ, nie je samozrejmosťou,“ uviedla Katarína Ofúkaná, zo spoločnosti Media & Communication Consulting, ktorá akciu na internete pripravila.
„Čistota toaliet je dôležitou vizitkou celej prevádzky, rovnako ako povinnosť myslieť na mamičky s deťmi. Ako vidno aj z hlasovania, tento faktor si zákazníci všímajú,“ hovorí Norbert Dömötör, jeden z majiteľov prevádzky Kurt Pure Frozen Yogurt v Bratislave. Práve táto predajňa očarila svojím baby friendly vybavením hlasujúcich užívateľov sociálnej siete, ktorí jej v rebríčku pridelili prvé miesto. „Strieborné a bronzové umiestnenie potešili aj zástupcov myjavskej reštaurácie a bratislavského obchodného centra,“ dodala Ofúkaná.