Napriek tomu, že sa už slovenský spotrebiteľ naučil pozerať nielen na zloženie výrobku, ale aj na také dôležité čísla, ako dátum spotreby a minimálna doba trvanlivosti sú, stále si nemôže byť ničím istý. "Niekoľko dní pred dátumom spotreby som si kúpila cottage syr. Skontrolovala som, či nie je narušený obal, a šupla ho do košíka," hovorí čitateľka o nákupe v istej popradskej predajni.
"Na druhý deň som si ho s chuťou vybrala z chladničky a tešila sa na super raňajky, no hneď po otvorení ma prešla chuť. Pod viečkom sa okrem bielej hmoty na mňa ''usmievala'' žltozelená škvrna a omámila ma neskutočná aróma. Ešte dobre, že som bola pred raňajkami a nie po nich, inak by to dopadlo trošku horšie a škvrna by bola aj na koberci," zavtipkovala si aj napriek negatívnu zážitku čitateľka.
Na fotografie žltou plesňou okupovaného syra sa pozrel aj výrobca. "Predpokladám, že daný výrobok, v ktorom bola jedna prerastená pleseň, bol v niektorej fáze distribúcie, či už na veľkosklade, alebo maloobchode, no nevylučujem ani skladovanie u zákazníka, uložený dlhší čas (viac ako 24 hodín) pri vyšších teplotách, ako to ukladajú podmienky uvedené na tégliku daného výrobku, t.j. 2 - 8 °C," poskytol vyčerpávajúcu analýzu výrobný námestník Milk-Agro Pavel Arvay a priložil fotodokumentácu výrobkov s rovnakým dátumom spotreby, avšak po dodržaní všetkých podmienok správneho skladovania.
"Podotýkam, že naše výrobky nie sú sterilné, obsahujú živé mikroorganizmy, ktoré tam aj zámerne rozmnožujeme, aby sme kyslomliečnym výrobkom dali charakteristické vlastnosti. Ale môže dôjsť aj k náhodnej druhotnej kontaminácii ako v tomto prípade, no voči tomu sú výrobky chránené už spomínanou skladovacou teplotou a záručnou dobou," dodal P. Arvay.