Podľa svedkov sa vo štvrtok ráno z motora vozidla linky č. 32 začal šíriť nepríjemný hustý dym. Vodič zastavil a preľaknutí ľudia si mysleli, že horí. Vystúpili z vozidla a privolali hasičov. Porucha bola v chladení motora. Len za minulý rok eviduje Dopravný podnik Bratislava 11 požiarov vozidiel mestskej hromadnej dopravy.
Dym z autobusu skomplikoval život cestujúcim na Kramároch. Hasičov k vozidlu privolal pasažier, ktorý si myslel, že horí v motore. „Bolo vidieť hustý biely dym, hasiči dorazili približne do siedmich minút,“ prezradil čitateľ Nového Času Rado, ktorý poruchu stroja videl z neďalekej nemocnice. „Išlo o poruchu v chladení motora a cez prasknutú hadicu unikala vodná para,“ vysvetlila hovorkyňa DPB Agáta Staneková.
Mnohým cestujúcim táto situácia pripomenula kauzu horiacich autobusov Solaris. S neslávne preslávenými vozidlami tejto značky sa začali problémy pred piatimi rokmi. Po niekoľkých poruchách došlo k ich rozsiahlej kontrole, po ktorej stiahli všetky autobusy z ulíc.
Požiare v MHD nie sú ničím výnimočným ani v súčasnosti. Len za minulý rok eviduje dopravný podnik takmer jeden požiar vozidla za mesiac. Šoféri sú školení, čo majú pri poruchách vozidiel robiť. „Vodič musí prioritne dbať na bezpečnosť cestujúcich, ktorí musia vystúpiť z vozidla. Potom sa snaží poruchu odstrániť sám, každé vozidlo je vybavené dvoma hasiacimi prístrojmi. Zároveň však musí informovať dispečing, ktorý podľa potreby zabezpečí hasičov, políciu a záchrannú službu,“ vysvetlila Staneková.
KAUZA SOLARIS v roku 2007
Problémy s autobusmi poľskej výroby zn. Solaris sa začali 26. mája 2007. Na križovatke Prievozskej a Bajkalskej ulice zachvátil požiar vozidlo linky č. 70. Našťastie sa nik nezranil, problémy s vozidlami tejto značky však pokračovali ďalej. Škoda vyčíslená na poruchách dosiahla až šesť miliónov korún! DPB na základe výsledkov mimoriadnej kontroly neskôr stiahol všetkých 22 autobusov zn. Solaris, ktoré premávali v bratislavských uliciach. Odborníci zistili, že v žiadnom z preverovaných vozidiel nefunguje zabezpečovací mechanizmus automatických elektroventilov, ktoré po vypnutí vozidla kľúčom zablokujú prívod plynového paliva do motora.
Za minulý rok 11 požiarov
5. 1. 2011 Most Apollo - linka 68
Vodič si všimol vychádzajúci dym z motorového priestoru.
18. 2. 2011 Nám. hraničiarov - linka 92
Vodič autobusu dostal výzvu z dopravného dispečingu, že v motorovej časti vozidla sa dymí.
1. 3. 2011 Prístavný most-zjazd - linka 96
Vodič jazdil s vozidlom cez Prístavný most. Pri schádzaní z mosta došlo k zablokovaniu pravého predného kolesa. Vodič zistil, že od predného kolesa vychádza dym.
4. 3. 2011 Pri kríži - električka č. 12
Vodič električky po príchode do obratiska zistil zadymenie v priestore zrýchľovača pri druhých dverách.
31. 3. 2011 Jantárová ul. - linka 91
Vodič autobusu stál s vozidlom na zastávke Jarovce na Jantárovej ulici, pričom si v ľavom spätnom zrkadle všimol, že sa dymí zo zadného ľavého súkolia autobusu.
16. 4. 2011 Bratislavská ul. - linka 37
Vodič na zastávke spozoroval v pravom spätnom zrkadle vychádzajúci dym od 2. nápravy. Použil hasiaci prístroj.
7. 5. 2011 Račianska ul. - linka 11
Vodička električky si všimla že z druhého vozidla vychádza dym. Odpojila súpravu od napájania, použila hasiaci prístroj.
14. 11. 2011 Mýtna ul. - linka 34
Na zastávke Povraznícka bol vodič upozornený vodičom osobného vozidla, že mu horí v motorovom priestore.
8. 12. 2011 Panónska cesta - linka 88
Vodič za zastávkou Aupark zaregistroval, že sa mu rozsvietila kontrolka požiaru v motorovom priestore. Zistil, že horí motorový priestor.
10. 12. 2011 Balkánska ul. - linka 91
Vodič autobusu si všimol v spätnom zrkadle zadymenie pri pravom zadnom kolese. Zistil, že v jeho okolí je otvorený oheň.
20. 12. 2011 Cesta na Senec - linka 630
Vodič s vozidlom stál na konečnej. Pri naštartovaní vozidla zistil, že sa mu dymí zo štartéra.