Starú a nefungujúcu mašinu opravili vďaka európskemu projektu cezhraničnej spolupráce. Vláčik sa podarilo opraviť ešte koncom roka, no krátka, asi 50-metrová trať v múzeu funguje len od mája. „Častými cestujúcimi sú najmä deti. Lokomotíva má akumulátor, ktorý vyrobili ešte v bývalom Sovietskom zväze,“ uviedol pracovník múzea Pavol Horváth. Tieto ťažné stroje sa používali na tzv. obzorovú prepravu. V podzemí ťahali najmä banské vozíky, a keďže nedymili, boli ekologicky neškodné. „Zvládli 5 až 8 plne naložených vagónov vyťaženej horniny, pričom vydržali ťahať až zhruba päť hodín,“ spomenul Horváth.
Súčasťou opravenej súpravy je aj prepravný banský vozík, ktorým kedysi vozili priamo na pracovisko 12 baníkov. Lokomotívu používali v bývalej bani Mária v neďalekej Čučme a spomínaný vozík v niekdajšej rožňavskej bani. V okolí okresného mesta sa však dnes fára už jedine v štôlni Elisabeth v Gemerskej Polome. Tam ťažia mastenec, no už len na jednu zmenu.