Kontrola ministerstva pôdohospodárstva u predajcov potravín na Slovensku zistila, že pri každom piatom nákupe sa k nám dostanú nekvalitné potraviny. „Najväčšou katastrofou skončili kontroly v supermarketoch a hypermarketoch,“ uviedol minister Ľubomír Jahnátek. Dodal, že 145 z 325 kontrol, ktoré v nich uskutočnil rezort pôdohospodárstva, odhalilo závažné nedostatky, čo predstavuje zhruba 44 %. Výsledky kontroly potvrdzujú aj fotky čitateľov Nového Času, ktorí nekvalitné potraviny nachádzajú na pultoch predajní až príliš často.
Huby v igelite
Vyjadrenie Tesca: „Predaj voľného tovaru s garanciou nižšej ceny je možný jeho zabalením a označením v súlade s legislatívou a pri dodržaní zákonných požiadaviek. Avšak z fotografie sme usúdili, že nie všetky požiadavky na vystavenie boli splnené tak, ako naše vysoké štandardy určujú, a preto sme požiadali prevádzku o okamžitú nápravu,“ uviedol Peter Sklenář, manažér vonkajších vzťahov Tesco.
Priveľa plesní
Vyjadrenie Lidla: „Daná situácia nás mrzí. Zistený nedostatok sme okamžite riešili s dodávateľom - Tatranskou mliekarňou. Výrobok s dátumom spotreby 31. 3. 2012 sme preventívne stiahli z predaja. V prípade, že si zákazníci výrobok Bluedino Rival s daným dátumom spotreby zakúpili, môžu ho v ktorejkoľvek predajni vrátiť, pričom im budú vrátené peniaze,“ reagovala Jana Čupková, hovorkyňa spoločnosti Lidl Slovenská republika.
Tyčinka po záruke
Vyjadrenie Kauflandu: „To, že sa medzi akciové DELI tyčinky, predávané v obchodnom dome Kaufland v Šali, dostali aj také, ktorých záručná lehota už uplynula, bolo spôsobené zavinením ľudského faktora, čo nás veľmi mrzí,“ uviedla v stanovisku Erika Pfundtnerová a zároveň ponúkla nášmu čitateľovi možnosť osobného ospravedlnenia a vrátenia sumy, ktorú za uvedené výrobky zaplatil.
Losos po záruke
Vyjadrenie Billy: „Podľa obchodno-predajnej evidencie bol tento konkrétny výrobok k 1. 1. 2010 vypredaný a nenachádzal sa na žiadnom predajnom mieste BILLA. V roku 2010 sa uskutočnila nová dodávka a je tiež možné, že chyba nastala jednak na strane dodávateľa, že označil výrobok chybnou etiketou a jednak na strane predajne, že nedôsledne zrealizovala kontrolu záručných lehôt,“ uviedol Jiří Králíček, operatívny riaditeľ Billy, ktorý sa v mene spoločnosti ospravedlnil.