Provokovať pozorných spotrebiteľov sa nevypláca! O to viac, ak sú zvyknutí na nepísané pravidlo - väčšie balenie je aj cenovo výhodnejšie. S rovnakými skúsenosťami sa vybral do obchodu aj čitateľ Vlado, ktorý pri oddelení sušeného ovocia zostal nemilo zaskočený. "Hrozienka o váhe 200 gramov vychádzajú po prepočítaní na kilo menej, ako keď si kúpite väčšie, 500-gramové balenie. Všade v obchode platí, že pri nákupe väčšieho balenia je cena nižšia, to dá logiku," rozčuľuje sa Bratislavčan, ktorý na krivdu spomedzi regálov neváhal upozorniť aj kompetentných.
"Z hľadiska zákona k žiadnemu poškodeniu zákazníka nedošlo, ale vzhľadom na akési nepísané pravidlá trhu mohla byť cena väčšieho balenia nižšia," uznal Martin Gärtner, vedúci úseku reklama Kaufland. "Pri spravovaní tisíciek cien sa môže vyskytnúť aj takáto situácia, nie je však častá. Cenu sme okamžite v systéme prenastavili, ospravedlňujeme sa," odkázal nespokojnému zákazníkovi M. Gärtner.