Čitateľ Ľubo si pred cestou bratislavskou mestskou hromadnou dopravou poslal smsku na číslo 1100. V momente, keď prišiel revízor a kontroloval cestovné lístky, Ľubo mu lístok ukázať nemohol. "Buď mi zamrzol mobil, alebo som mal preplnenú schránku správ. Smsku som nemal a musel som zaplatiť pokutu," opisuje nepríjemnú udalosť Ľubo.
Po tom, čo pokutu zaplatil si však nechal operátorom vyhotoviť výpis prijatých a odoslaných sms a hovorov. Výpis potvrdil, že Ľubo smsku na číslo 1100 poslal, čo sa však stalo so spätnou smskou, nik povedať nevie. Bratislavčan výpis zaniesol aj do dopravného podniku a žiadal o vrátenie aspoň časti pokuty. Nepochodil však. "Povedali mi, že to nemôžu prijať, lebo v tom čase mohol mať môj mobil hocikto," sťažuje sa Ľubo.
Hovorkyňa Dopravného podniku Bratislava a., s. Agáta Staneková hovorí, že dodatočné preukázanie sms lístkom akceptovať nemôžu. "V prípade, ak sa cestujúci nepreukáže platným sms cestovným lístkom, revízor je povinný vypísať pokutu. Následne cestujúci môže požiadať o jej prešetrenie, t.j. v informačnom systéme preveríme začatie kontroly a platnosť cestovného lístka. V Tarife máme tiež uvedené, v čl. 12 bod 15, „Dodatočné preukázanie sa SMS cestovného lístka sa neakceptuje.“ Treba však zdôrazniť, že bolo niekoľko prípadov, keď sa sťažnosti vyhovelo," informovala Staneková.