„V nákupnom centre nás oslovili slušne vyzerajúci páni a spolu s ďalšími okoloidúcimi nás pozvali na oslavu výročia svojej firmy. Sľúbili nám zaujímavé darčeky, tak sme tam o niekoľko dní šli. Ani vo sne nás nenapadlo, že nás presvedčia na splátky kúpiť tovar za dvetisíc eur, ktorý ani nebudeme môcť vrátiť,“ opisuje nový postup donedávna podomových predajcov Judita z Popradu.
Nová finta spočíva v tom, že známe predvádzacie akcie hrncov, kuchynských robotov, matracov a iných tzv. zdravotníckych pomôcok začali predajcovia organizovať priamo v pobočkách svojich spoločností. „V supermarketoch či na námestiach oslovia spotrebiteľov s pozvánkou na oslavu výročia firmy. Prevažne dôchodcovia v dobrej viere, netušiac, že sa dali zlákať na predvádzaciu akciu, nepohrdnú možnosťou dať si kávu či dostať darček. Na mieste však už nedokážu vzdorovať premysleným, často až agresívnym, predajným taktikám na splátky nakúpiť tovar aj za niekoľko tisíc eur," upozorňuje predseda spotrebiteľského združenia Spoločnosť ochrany spotrebiteľov S.O.S. Poprad Ing. Michal Fáber.
Ľudia častookrát podpíšu kúpnu zmluvu i zmluvu o úvere, a sú v pasci. "Do kúpnej zmluvy totiž po novom predajcovia pridali vopred zaškrtnutú kolónku, že predaj sa uskutočnil priamo v prevádzkových priestoroch firmy. A to podľa nich znamená, že nejde o podomový a zásielkový predaj a spotrebiteľ nemá právo od zmluvy, bez udania dôvodu, odstúpiť do siedmich pracovných dní,“ varuje Fáber.