Vlastnili ste alebo vlastníte tento legendárny model? Máte s Ladou nejakú vtipnú príhodu? Pošlite nám fotografie vás s týmito legendárnymi modelmi! Vaše príbehy a fotografie posielajte na tip@novycas.sk
"Dobyt po klasike výrazne klesol. Je čas povedať zbohom," potvrdil rozhodnutie automobilky jej hovorca Igor Burenkov. Posledná verzia Lady so stále základným dizajnom dosahovala najväčšiu rýchlosť 150 km/h a jediným jej vybavením bolo rádio a vetrák. Lada naviac nerešpektovala žiadne normy životného prostredia.
Mala však výrazné pozitíva! Prijateľnú cenu, možnosť jednoduchých opráv a dostatok náhradných dielov po celom území bývalého Sovietského zväzu. Keď ste si ju však chceli v časoch socializmu kúpiť u nás, tak ste museli čakať. Bol na ňu poradovník.
Štvrtinový podiel automobilky AvtoVAZ drží od roku 2008 francúzsky Renault. Spoločnosť chce týmto rozhodnutím a následnou modernizáciou infraštruktúry čeliť stále tvrdšej konkurencii na ruskom trhu, po ktorom prahne väčšina veľkých zahraničných automobilových spoločností.
Jedným z týchto krokov je aj zastavenie predaja automobilu, ktorého technológia bola zastaralá už v roku 1982. Malý sedan bol v minulosti terčom mnohých vtipov, a to hlavne pre svoje pravidelné poruchy. Napriek tomu bolo toto auto považované za jeden z najmodernejších modelov svojej triedy.
Takto sa žartuje na účet Lady:
Prečo má Lada vyhrievané zadné okno? Aby vaše ruky boli v teple, keď ju tlačíte!
Čo má spoločné Lada s vaňou? Ani ze jedného nemôžete vystúpiť na verejnosti.
Ako rozosmejete policajta? Poviete, že vám niekto ukradol Ladu.
Čo urobiť, aby vaša Lada vyzerala lepšie? Zaparkujte ju medzi trabanty.
Viete ako sa hovorí Lade v zime? Mraznička. A v lete? Trúba.
Aký je rozdiel medzi Ladou a chrípkou? Chrípky sa môžete zbaviť!