Čo by ste spravili, keby ste sa jedného pekného dňa vrátili domov a všade by vás vítala iba čierno-čierna tma? V chladničke by sa úspešne kazili potraviny, v mrazničke neplánovane rozmrazovalo mäso? Do takejto vyhrotenej situácie sa "vďaka" posunutej desatinnej čiarke dostala rodina z Piešťan, ktorá sa s distribútorom elektrickej energie naťahuje už 5 mesiacov!
"Dňa 30. 10. 2011 bol urobený odpis stavu elektromera. Asi tak po mesiaci prišlo vyúčtovanie, kde nám bolo zaslané, že máme nedoplatok vyše 120 eur. Po skontrolovaní opisu stavu účtu som zistil, že bola urobená chyba," priblížil pôvod všetkých problémov čitateľ (45). Zo Západoslovenskej energetiky (ZSE) dostal jasné inštrukcie - pošlite nám fotografiu elektromera, faktúru neplaťte, vyhotovíme vám opravnú.
"V januári mi prišiel list a šek na sumu 36 eur, pričom v liste bol stále uvedený nedoplatok 120 eur," pokračuje nespokojný zákazník. Telefonát s ďalším zamestnancom ZSE dospel k dohode, že "si k tomu dopíše poznámku, aby nevznikla ďalšia chyba." Čitateľ uhradil 36 eur ako platbu na pol roka dopredu s tým, že všetkým naťahovačkám bude čoskoro koniec. Namiesto toho sa 6. 3. vrátil do tmavého bytu k hŕbe kaziacich sa potravín.
"Šek bol pridaný do nedoplatku a nebol vedený ako platba na 6 mesiacov," dozvedel sa čitateľ po ďalšom telefonáte do ZSE. Čerešničkou na torte bolo oznámenie, že za znovupripojenie zaplatí ďalších 62 eur, keďže "vedúci to nepovažuje za chybu elektrární," dodal znechutený zákazník.
"Ospravedlňujem sa zákazníkovi. V tomto prípade nešlo o absenciu komunikácie medzi zamestnancami ZSE, ale zamestnancom a automatizovaným systémom riadenia pohľadávok. Rodine sme platbu za opätovné pripojenie (62 eur) stornovali, nemusia ju preto uhrádzať," promptne reagoval hovorca Západoslovenskej energetiky Ján Orlovský.