Sťažnosti poslané poštou dostane ako prvá do rúk pracovníčka podateľne Emília Tóthová. „Poštu roztriedim podľa adresáta. Sťažnosti putujú do kancelárie primátora,“ uvádza Emília, ktorá sa už pri otváraní listov stretla s mnohými netradičnými vecami. „V obálke bola ploštica - hmyz, ale aj biely prášok, jeden človek chcel podať aj psie exkrementy,“ dodáva Tóthová.
Z kancelárie primátora sťažnosť putuje k Valérii Karabinošovej. „Vlani sme mali 99 sťažností a ďalších 50 podaní, ktoré som vybavovala. Ak to patrí do riešenia magistrátu, zaoberám sa ňou ďalej a potom pisateľovi odpoviem. Sú však sťažnosti, ktoré patria inej inštitúcii, tak ich odstúpim, čo sťažovateľovi oznámime,“ hovorí Karabinošová, ktorá sa stretáva aj s anonymnými sťažnosťami. „Tiež ich preskúmam, no ťažko v takomto prípade niekomu odpísať,“ konštatuje úradníčka.
Na magistrát prichádzajú aj žiadosti o sprístupnenie informácií. V tých ľudia žiadajú od magistrátu rôzne faktúry, zmluvy, ale aj sa pýtajú, či ich sused má na prestavbu bytu povolenie. „Už sme ich tento rok dostali okolo 30, vlani to bolo dokopy 180,“ hovorí Linda Šnajdárová, ktorá má túto agendu na starosti so Zuzanou Pancisynovou. „Dostávame aj netradičné požiadavky. Niekto žiadal o riešenie diplomovej práce, stretneme sa aj s požiadavkou na informáciu, ktorá patrí do obchodného tajomstva,“ zhodujú sa pracovníčky radnice.