Ak patríte medzi pravidelných zákazníkov slovenských železníc, isto viete, o čom je reč. Za vyššiu cenu si predstavujete aj služby primerané sume, ktorá sa na vás škerí z cestovného lístka. Očakávania zákazníka ale v mnohých prípadoch zaostávajú za realitou.
S úplne opačnou skúsenosťou sa s nami podelil čitateľ Ivan, ktorý cestoval na trase Poprad - Bratislava. Už po nastúpení do vlaku sa mu nepozdávalo rozdelenie vozňov. "Ležadlový? Či reštauračný? Takto som premýšľal pri pohľade na vozeň, ktorý bol radený v prednej časti vlaku na mieste vyhradenom pre vozeň reštauračný," opisuje udalosti Ivan, ktorého chuť na kávu napokon prinútila overiť si, ako to v skutočnosti je.
"Vo dverách som ešte zaváhal, predo mnou sa totiž otvorila klasická vlaková chodbička, ktorú z ľavej strany lemovali jednotlivé kupé tak, ako to všetci dobre poznáme. Avšak, keď som nakukol do prvého z nich, pochopil som, že som tu asi správne," pokračuje čitateľ. V netradične riešenom reštauračnom kupé naňho čakalo všetko potrebné - jedálny i nápojový lístok, koreničky aj milá obsluha, ktorá zvedavému čitateľovi ochotne všetko vysvetlila.
"K netradičnému riešeniu pristúpili kvôli poruche klasického "reštauráku"," zisťoval Ivan. "Niektorí cestujúci boli vraj radi, že majú pri pobyte v takomto vozni súkromie, iným zase súkromie prekážalo a chýbala im klasická atmosféra reštaurácie," citoval obsluhujúceho čašníka. "Ja osobne som bol spokojný. Mal som súkromie, káva bola dobrá, personál príjemný, takže vždy lepšie, ako keby reštauračný vozeň z technických príčin nezaradili vôbec," dodal na záver Ivan.