Dokonca zamrzla aj voda v umývadle! Ešte vo väčšej zime sa z Popradu odviezli pasažieri v autobuse s chýbajúcim sklom!
Vo vlaku zo Štúrova do Bratislavy som zažil najhoršiu jazdu svojho života, napísal čitateľ Nového Času. „Na chodbe bolo vidieť stopy snehu, na toalete dokonca zamrzla voda v umývadle. Teplota bola okolo mínus 5 stupňov. Horšie ako pre zvieratá,“ dodal rozhorčene. Železnice sa za problémy ospravedlňujú, bránia sa tým, že vlak nebol predkúrený z technických príčin. „V prípade striktného trvania na dostatočnom vykúrení súpravy by meškal viac ako 60 minút,“ reagovala Jana Grešnerová, hovorkyňa Železničnej spoločnosti Slovensko. Podľa nej má cestujúci nárok na vrátenie cestovného, ak by sa cesty vzdal.
Ešte drsnejšiu jazdu odfotil čitateľ z východného Slovenska na trase autobusovej linky Poprad - Spišská Stará Ves. „V sobotu 4. 2. 2012 spoločnosť SAD Poprad vypravila na cestu autobus s chýbajúcim oknom! Cesta do cieľovej stanice pritom trvá 1 hodinu 41 minút,“ napísal do redakcie. „Na tejto linke sme registrovali prasknutie okna. Nemám informáciu, že by sa cestovalo úplne bez okna. Ak tak šoféri urobili, zrejme chceli zabrániť poraneniu a okno vybili celé,“ reagovala Viera Gotthardtová, riaditeľka SAD Poprad. Ako dodala, pri mrazoch -33 °C, ktoré vtedy nastali, je ťažké prevádzkovať autobusy a dochádza k mnohým komplikáciám. „V tomto prípade sme na daný spoj nemali žiadnu náhradu, a tak musel spoj pokračovať aj s prasknutým sklom,“ zakončila Viera Gotthardtová.
Ako sú vykúrené spoje MHD?
Cestujúcim postávajúcim na zastávkach MHD dáva mráz poriadne zabrať. Ľudia si myslia, že vozidlo ich ochráni pred sibírskou zimou. Je tomu naozaj tak? Nový Čas včera krátko pred poludním otestoval, ako je teplo v trolejbuse, električke a v autobuse. Vonku boli -4 °C. Jednoznačne najchladnejšie bolo v autobuse č. 39 smerujúcom do Mlynskej doliny. Teplomer vo vozidle, ktoré obsadili najmä študenti, nameral 8,3 °C.
O niečo lepšie už bolo v električke č. 11 smerujúcej do Rače. Displej teplomera ukázal 12,6 °C. Podľa Zuzany Vachovej z bratislavského dopravného podniku šoféri automaticky zapínajú kúrenie pri vonkajšej teplote +5 ˚C. „Na Slovensku nestanovuje žiaden predpis ani zákon minimálnu teplotu vo vozidlách MHD,“ tvrdí Vachová. Vodič môže kúrenie len zapnúť alebo vypnúť, nedokáže však regulovať optimálnu teplotu vo vozidlách.
„Napríklad kĺbový trolejbus má štyri vykurovacie telesá, v týchto nízkych teplotách pri sústavnom otváraní a zatváraní dverí však nemožno udržať teplotu vyššiu, ako je 20-stupňový teplotný rozdiel medzi vonkajším prostredím a vnútri dopravného prostriedku,“ dodáva Vachová.