Arogancia! Neúcta! Chrapúnstvo! Nespokojní Slováci si nedávali servítku pred ústa a to, že najsledovanejšie televízie majú vo svojich programoch cirkus, dali kompetentným poriadne vyžrať.
"Je to na hlavu postavené, jednak sa nedočkáte programu, na ktorý sa tešíte, a to vás niekedy môže šľak trafiť, jednak sú to vyhodené peniaze za časopisy, ktoré si kupujete vyložene kvôli TV programom - v týchto prípadoch sú vám totiž úplne nanič," hnevá sa čitateľka Marta. V podobnom duchu sa niesli desiatky reakcií nahnevaných Slovákov, preto nás zaujímalo, čo na to samotní "previnilci"?
"Zásadnejšie zmeny programu môže spôsobiť napríklad slabší divácky záujem o konkrétny titul alebo nečakané kroky konkurencie, na ktoré je potrebné reagovať," vysvetľuje Jozef Gogola, vedúci PR oddelenia TV Joj. To, že neustále šachovanie s programom začína ľuďom liezť na nervy, si očividne ani jedna strana neuvedomuje. J. Gogola dokonca pripúšťa, že k náprave tak skoro ani nepríde. "Konkurenčný boj na slovenskom televíznom trhu je veľmi silný a keďže sa v tomto období doslova hrá aj o pozíciu lídra na trhu, bude veľmi ťažké očakávať kroky konkurencie. Ak sa však situácia opäť zostabilizuje, tých zmien bude určite menej," dodal.
Diváci sa nakoniec nemajú prečo sťažovať, veď, ako sa pre nás vyjadrila aj hovorkyňa TV Markíza Oľga Dúbravská, škrty v programoch robia len pre ich dobro. "Tak, ako každá stanica, aj TV Markíza k nim pristupuje z dôvodu, aby divákom ponúkla čo najatraktívnejší program. Aj keď nás, samozrejme, netešia, o zmenách vo vysielaní sa TV Markíza snaží divákov včas informovať," informovala O. Dúbravská.
Za svojvoľné manipulovanie s programom nemôže televízie sankcionovať ani Rada pre vysielanie a retransmisiu (RVR), ktorá len za necelý mesiac prijala v tejto súvislosti viac ako desať diváckych podnetov. "Oneskorené začiatky vysielania resp. posuny vysielacích časov, alebo náhrada programu za celkom iný, sú plne v kompetencii vysielateľov, ktorí nesú aj zodpovednosť za prípadnú nespokojnosť divákov. Tým preto môžeme len odporučiť, aby sa so svojimi výhradami obrátili priamo na konkrétne televízie," povedala Lucia Jelčová z Odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou RVR.