Nemôžete sa ani pohnúť bez toho, aby to niekto vedel. Najväčšie nákupné centrá vo Veľkej Británii sa rozhodli sledovať svojich zákazníkov novým spôsobom. Všadeprítomné kamery očividne nestačia, nákupné centrá a firmy chcú mať svojho zákazníka zmapovaného dokonale. Prostredníctvom ich mobilných telefónov sledujú kde a ako dlho sa nakupujúci nachádza.
O novom sledovaní správania zákazníkov informuje Daily Mail. V zónach označených malými žltými informačnými tabuľkami sa stávate súčasťou monitorovacieho systému. Zákazník k použitiu jeho mobilu ani nedáva súhlas a systém ho sleduje automaticky. Jediným spôsobom, ako sa dá sledovaniu uniknúť je telefón si vypnúť. Firma, ktorá systém vyvinula nechce dopredu informovať konkrétne v ktorých centrách systém funguje.
Automaticky sa spustila vlna nevôle a hovorí sa o zásahu do súkromia. Sharon Biggarová z firmy, ktorá je za projekt zodpovedná však hovorí, že o žiadne nabúranie sa do súkromia nakupujúcich nejde. "Nedokážeme identifikovať človeka, jeho telefónne číslo ani žiadne údaje. Mobil je pre nás iba červená bodka, ktorú vidíme ako so pohybuje po obchodnom centre," vysvetlila Biggarová.