Ministerstvo zdravotníctva zverejnilo takmer tri desiatky nemocníc, ktoré disponujú horúcimi telefonickými linkami. Zároveň má každá nemocnica zriadenú svoju vlastnú hotline na čísle 155. Pacienti, ktorí majú záujem zistiť informácie o tom či sa ich plánovaná operácia neodsunie alebo či ich vôbec má v nemocnici kto ošetriť môžu zavolať na špeciálne telefónne čísla, kde by odpoveď na svoje otázky týkajúce sa štrajku a výpovedí lekárov mali dostať.
Nič však nefunguje dokonale. Negatívnu skúsenosť má čitateľka z Banskej Bystrice, ktorá sa na horúcej linke banskobystrickej Roosveltovej nemocnice chcela informovať o výpovedi svojho lekára. "Najprv mi povedali, že sa to stále rieši, a že mám zavolať o týždeň. Na druhý deň som hovorila so staršou zdravotnou sestrou, ktorá bola veľmi nepríjemná, s krikom mi oznámila, že sa na to ide pozrieť," opisuje svoj zážitok s krízovými linkami Banskobystričanka.
Skúšali ste žiadať informácie na horúcich linkách aj vy? Fungujú momentálne aspoň tieto linky v nemocniciach tak, ako by mali? Napíšte nám vaše skúsenosti na tip@novycas.sk alebo volajte na 0918 620 001.