Jedni ju milujú, iní nenávidia. To ani tak neplatí o obľúbenom nealkoholickom nápoji, ale skôr o novom reklamnom spote. Hneď počas prvého týždňa vysielania reklamy o študentovi Konôpkovi, ktorý miluje bylinky a má pomer so svojou učiteľkou, sa Rade pre reklamu ozvalo viacero divákov, ktorým spot prekáža.
"K 10.11 evidujeme už 15 sťažností na reklamný spot Kofoly. Nie je to síce úplne najvyšší počet sťažností, aký sme zaznamenali, ale určite reklama vyvolala väčší rozruch než je bežné," povedala pre Váš Čas výkonná riaditeľka Rady pre reklamu, Eva Rajčáková. Mnohým divákom prekáža hlavne pomer medzi učiteľkou a žiakom, no sťažujú sa aj na meno študenta. Priezvisko Konôpka a jeho výrok "Ja bylinky milujem." podľa nich súvisia s užívaním marihuany.
Okrem sťažností dostáva Kofola za novú reklamu aj mnoho pochvál. Facebookovská stránka Kofoly je plná pozitívnych ohlasov: "Reklama je perfektná!" myslí si Lucia. No nechýbajú aj tie kritické kometáre: "Nechcem sa hrať na veľkého moralistu, ale ozaj pokladáte za normálne, zdravé, profesionalne a morálne správne, že učiteľka spáva so žiakom? Skvelo natočená reklama, ale ozaj toto chcete propagovať?" pýta sa na facebooku Kofoly Daniela. Podobný názor má aj Svetlana: "Tak toto je príklad, ako sa dá v reklame prekročiť hranica. Čakám, kedy ju budú musieť stiahnuť."
Kofola už niekoľko rokov tvorí svoju reklamnú kampaň na základe sloganu "Keď ju miluješ, nie je čo riešiť." Spoločnosť po naháčovi, ktorý si intímne partie zakrýva plným pollitrákom alebo dievčine boźkávajucej malého chlapca vyrukovala s ďalšou vtipnou a kontroverznou reklamou.
"Naše reklamy sú krátkymi príbehmi lásky, ktoré sú úsmevné a pripravené s nadsázkou. Reklama na Kofolu extra bylinkovú rozpráva príbeh dvoch mladých dospelých ľudí (študent 4.B triedy), ktorý tiež prináša život," uviedla na adresu kontroverznej reklamy PR manažérka Kofoly Hana Nováková. "Všetky spoty tvoríme vo viere, že sú v súlade s normami slušnosti a mravnosti. Reklamy nechcú nikoho uraziť či pobúriť," dodala Nováková.