Maľby na stenách, vitráže aj mozaiky sú totiž dielom významného slovenského expresionistu Vincenta Hložníka. Jeho typický štýl kontrastuje s tradičnými maľbami s náboženskou tematikou.
Kostolík sa stal vyhľadávanou atrakciou, v poslednom čase ho navštevuje čoraz viac turistov z celého sveta.Nie každý umelec sa môže pustiť do vymaľovania kostola. „Bola to odvaha pustiť sa do takéhoto diela. Vincenta Hložníka v 70. rokoch oslovil farár Štefan Raček. Kostol v obci podľa neho totiž potreboval oživiť,“ povedal riaditeľ Považskej galérie umenia v Žiline Milan Mazúr.
Umelec bol v tom čase nezamestnaný, peniaze potreboval, musel živiť pomerne veľkú rodinu. Farár, ktorý mal na to obdobie pokrokové zmýšľanie, dal Hložníkovi absolútnu voľnosť. Veril jeho umeleckému oku. Kostol sv. Michala, ktorý pochádza zo 14. storočia, tak Hložník premenil na moderné umelecké dielo.
„Máme stále viac záujemcov, Hložníkove maľby v poslednom čase priťahujú najmä Japoncov. Študenti o kostole píšu diplomové práce,“ povedal správca farnosti Miroslav Sobčák. Aj podľa neho je katolícky kostol obrovskou historickou pamiatkou s veľkou umeleckou hodnotou. Kostol opravovali postupne, v priebehu desiatich rokov pribudli nielen maľby, ale aj vitráže a mozaiky.
Pri práci V. Hložníkovi pomáhali aj jeho deti a manželka. „Ľudia sa zvyknú pýtať, prečo niekde použil také pochmúrne farby, vysvetľujeme im, že v tom čase umelcovi zomrel syn,“ vraví M. Sobčák. Nie všetci veriaci však novú podobu kostola hneď prijali s nadšením. Hložník si však svoje dielo hájil. Mnohí sa pýtali, prečo namaľoval k nohám patróna kostola sv. Michala balón a raketu. Umelec im odvetil, že sú to symboly doby pokroku. Ak ich ľudia poznajú teraz, Boh ich musel poznať odjakživa.