Väčšinou vraj ide o podmeinky v zmluvách s klientmi. Bohaté skúsenosti a vôbec nie pozitívne máte so slovenskými cestovnými kanceláriami aj vy. Zlé skúsenosti máte hlavne s kvalitou ubytovania, neochotou výmeny hotelových izieb či problémy v súvislosti s cestovaním.
Nepríjemnú skúsenosť z tohtoročnej dovolenky z gréckeho letoviska Paralia mala čitateľka Simona. Doplatila na to, že do dovolenky chcela investovať čo najmenej peňazí. Sama hovorí, že v rámci takýchto zájazdov sa môžete s rôznymi typmi ľudí. "Na susednej hotelovej izbe sa pravidelne schádzala skupinka šiestich mladých chlapcov a dievčat. Na izbe sa pravidelne zabávali až do rána a nikto z okolia sa nevyspal," hovorí sklamaná dovolenkárka.
Viaceré chorvátske rodiny sa vraj z blízkosti hlučnej partie odsťahovali. Pokúsila sa o to aj naša čitateľka, no márne. "Delegátka našej cestovnej kancelárie nám sľúbila, že problém vyrieši. Napokon však so skupinkou žúrovala do rána tiež," pokračuje Simona. Nespokojní dovolenkujúci písali aj na centrálu cestovnej kancelárie, situáciu riešili aj s majiteľom penziónu, ktorý mládeži vynadal, no nič iné. Simona a ostatní spolutrpitelia sa teda vyspali až po príchode domov.
Iný problém, ale tiež súvisiaci s hotelovou izbou mala aj čitateľka Dijana. Dovolenku strávila na ostrove Rhodos v 5-hviezdičkovom hoteli. "Namiesto štandardu, ktorý sme očakávali sme mali izbu ako z druhej svetovej vojny. Bola malá, špinavá, plesnivá a bez fungujúcej klimatizácie, hoci sme si zaplatili za niečo iné," opisuje katastrofálny pobyt Dijana.
To však nebolo to najhoršie s čím sa na dovolenke stretla. "Hrozná bola aj strava a hygiena. Všade pobiehali mačky. Na tanieri v reštaurácii som našla kúsky skla. Niektorí ľudia z hotelovej stravy ochoreli. Rozšírila sa infekcia s hnačkami a vysokými teplotami. Jedna Slovenka dokonca skončila na infúziách v nemocnici," uzatvára rozprávanie o hororovom zájazde čitateľka.Po príchode domov napísala cestovnej kancelárii reklamáciu, ktorú jej neuznali. Keďže má aj rôzne dôkazy o tom, že dovolenka naozaj nespĺňala sľuby a podmienky zmluvy, tak je rozhodnutá kanceláriu žalovať.
Bulharské hotely tiež nie sú veľkou výhrouou. "Náš hotelový komplex bol síce pekný. S obsluhou to bolo horšie. Kým sme sa ubytovali, čakali sme neuveriteľných 9 hodín. recepčná nevedela po anglicky povedať ani občiansky preukaz," píše čitateľka.
Niekedy sa dovolenka začne hrôzostrašne už pri ceste do destinácie. Čerstvú skúsenosť má aj Valéria. "Leteli sme z Bratislave do Antalye. Náš let mal meškanie 13 hodín, doteraz nevieme príčiny meškania," hovorí Valéria. Zmätení cestujúci teda čakali bez akýchkoľvek informácii. Cestovná kancelária sa síce o nich postarala a zabezpečila im obed v hoteli, no k príčinam meškania sa vyjadriť nevedela.
Nepríjemné prekvapenie ich čakalo, keď uprostred noci dorazili do hotela. "Naše izby neboli pripravené. Normálnu upratanú izbu som dostala až ďalší deň na poludnie. Prvú noc som spala v akejsi malej "kutici" mimo hotela," pokračuje. Napokon sa jej podarilo od cestovnej kancelárie vybaviť za nepodarenú dovolenku zľavu: "Za to, že sme prvú noc nespali v sľúbenej izbe sme dostali zľavu 30 eur na osobu. A zľavu 17 eur na ďalší zájazd. No úprimne pochybujem, že s touto cestovnou kanceláriou ešte niekde pocestujem." Od meškania lietadla však dávajú ruky preč aj aerolínie aj cestovná kancelária.
Alexandra sa zasa na dovolenku ani nedostala: "S kamarátkou sme si zaplatili zájazd do Tunisu. Na rakúskom letisku Schwechat sme ostali a lietadlo odletelo bez nás. Prešli sme prvými kontrolami s riadnymi letenkami. Pred poslednou skenovacou kontrolou nás stále posielali inam a žiadali nás, aby sme čakali." Neskôr pracovníčka dovolenkárkam povedala, že lietadlo už odletelo. Keď chceli od cestovnej kancelárie vysvetlenie čo sa mohla stať, tak odpoveď nedostali.