V roku 2009 sa objavil reklamný spot, ktorý opisoval s koľkými zahraničnými vecami sa bežný Slovák denne stretáva, a že si jednoznačne zaslúži, aby aspoň pivo bolo slovenské. Slovenské pivo, ktoré je obľúbené aj vo svete.
Tento rok sa takmer identická reklama objavila v bulharských televíziach. Išlo o reklamný spot na pivo Zagorka, ktoré tiež patrí pod koncern Heineken, do ktorého aj Zlatý Bažant. Reklama bola založená na rovnakom koncepte. Zmenili sa len herci, jazyk a slová "slovenský" za "bulharský" a Zlatý bažant za pivo Zagorka.
Kto je teda autorom reklamy? "Kampaň Svetové slovenské pivo bola vytvorená v roku 2009 na Slovensku pre značku Zlatý Bažant a jej autorom je slovenská reklamná agentúra," hovorí Zuzana Putalová, brand manažérka značky Zlatý Bažant.
Bulharom sa teda reklama, ktorá odštartovala veľmi úspešnú kampaň obľubeného slovenského piva zapáčila: "Po dohode s našou spoločnosťou sa následne zástupcovia koncernu Heineken v Bulharsku rozhodli úspešný koncept odkúpiť pre svoju značku piva Zagorka," uzavrela Putalová.