„Upútavky vyzerajú ako skopírovaná zahraničná reklama, ktorá kolovala aj po internete,“ napísal Novému Času čitateľ. A podobnosť je naozaj zarážajúca. Čo na to samotná televízia?
V upútavkách k sitkomu Hoď svišťom, v ktorom stvárnia hlavné úlohy Petra Polnišová (35), Tomáš Maštalír (32) a Jozef Vajda (56), vystupuje mlčiaca postavička svišťa. Neposlušným obyvateľom, ktorí ho pre svoje správanie vyrušili v nore, gestami naznačuje, že sa mu to nepáči.
„Presne ten istý motív s mlčiacim zvieraťom, navyše rovnaké využitie hudby, je aj v zahraničnej reklame na mliečne výrobky. Tam však nevystupuje svišť, ale panda,“ tvrdí čitateľ Nového Času, ktorý reklamu s pandou zachytil pred rokom.
Podľa odborníkov z oblasti reklamy a médií sa často stáva, že pri tvorbe upútavok kreatívny tím využije motív, ktorý ho zaujal. Televízia JOJ nepopiera, že podobne to mohlo byť aj v tomto prípade. „Vo svete bežia tisícky rôznych kampaní a niekedy sa stáva, že tam divák nájde podobnosť. Nevylučujeme to ani v tomto konkrétnom prípade. Náš tatranský svišť je však sám osebe originál,“ tvrdí vedúci PR oddelenia Jozef Gogola, ktorý dodal, že ich zámerom nebolo kopírovať reklamu.