Nestalo sa to prvý raz! Čitateľka Petra (25) absolvuje linku Bratislava - Liptovský Mikuláš a späť viac než pravidelne. Odchody vlakov ovláda pomaly naspamäť a s tým išla aj na bratislavskú Hlavnú stanicu, kde si v predstihu chcela zakúpiť lístok späť do Bratislavy.
"Pokladníčke som jasne povedala, o aký lístok mám záujem, čiže deň, dokonca dátum, a čas odchodu vlaku (16.55 h). Zamestnankyňa železníc ma však na dvakrát presviedčala, že taký vlak nejde, mám si vybrať zo skoršieho alebo pre mňa už neskorého spoja," začína rozprávanie naša čitateľka.
Voľba teda padla na skorší spoj. Petre to ale nedalo a doma si na internete predsa len overila svoju predtuchu - pokladníčka sa zmýlila. "Keď môžem, tak sa do Bratislavy neponáhľam, preto som sa rozhodla zakúpený lístok vymeniť. Nová miestenka ma vyšla na 2,65 eura. Nezruinovalo ma to, ale ide o princíp!" dodala Petra.
Ako je možné, že pokladníčka ZSSK napriek opakovanej žiadosti čitateľky prehliadla požadovaný spoj? "Obsluhujúca zamestnankyňa po požiadaní o vysvetlenie situácie si na konkrétne okolnosti v danom čase nespomína a nevie vysvetliť, ako mohlo dôjsť k nespokojnosti našej zákazníčky," reagoval Alexander Buzinkay, hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s.
"Žiaľ, na základe týchto skutočností musíme konštatovať, že vybavenie požiadavky na strane nášho zamestnanca nebolo správne. Veríme, že cestujúca prijme moje ospravedlnenie v mene ZSSK za vzniknuté nedorozumenie pri zakupovaní cestovných dokladov," dodal A. Buzinkay.
Slovenské železnice navyše Petre ponúkli možnosť reklamácie nad rámec svojich prepravných podmienok - vrátenie sumy za dodatočne zakúpenú miestenku. Čitateľka podľa našich informácií túto možnosť nevyužije dúfajúc, že pri najbližšej ceste vlakom už nebude musieť podobné problémy riešiť.