Ambiciózny projekt by mal zhltnúť 300 000 eur. „Keďže najvyššou formou konkurencie je spolupráca, rozhodli sme sa osloviť európskych turistov spoločne s poľskými kolegami,“ povedala Novému Času marketingová riaditeľka Klastra Liptov Miroslava Pallová.
Klaster spolu s Biuro Promocji Zakopanego začali s projektom cezhraničnej spolupráce už v roku 2007. Slovensko-poľský projekt s názvom Tatry spoločne má konkurovať Alpám a realitou má byť v roku 2017. „Budeme si vymieňať skúsenosti v cestovnom ruchu a tiež turistov. Naša marketingová stratégia spočíva v komplexnosti ponúkaných služieb v Tatrách ako celku v oboch krajinách,“ doplnila Pallová.
Projekt Tatry spoločne budú Slováci a Poliaci propagovať na výstavách i internete. Plánujú takto získať v spoločnom priestore viac ako 300 000 nových návštevníkov. Do Álp, ktorým chcú uvedeným projektom konkurovať, prišlo v minulom roku viac ako 120 miliónov turistov. Poľské Zakopané ich privítalo 12 miliónov a Vysoké Tatry spolu s Liptovom len 4 milióny. Vzhľadom na takmer 40-miliónový trh v Poľsku a päťmiliónové Slovensko je to však podľa odborníkov na cestovný ruch porovnateľné.
Prvým plodom spoločnej spolupráce bude cyklochodník okolo Vysokých, Západných a Poľských Tatier, ktorý bude mať až 300 kilometrov a prvý nadšenec by sa na ňom mal prevetrať v roku 2015.