Elektrobus testujú priamo v uliciach mesta. Bus sa nabíja v dielňach 8 hodín a denne dokáže najazdiť približne 200 kilometrov. Na Slovensku je zatiaľ jediný, jeho cena je okolo 350-tisíc €. Košičania sa na elektrobuse, ktorý vyrábajú v susednej Českej republike, môžu povoziť ešte do nedele.
„Dostali sme ponuku na otestovanie, hlavne aký je jeho dojazd,“ informovala hovorkyňa radnice Martina Viktorínová. V Košiciach na elektrobuse jazdí šofér Stanislav Oleksinčin. „Skúšame ho v rôznych situáciách, jazdil aj trasy, ktoré sú kopcovité, napríklad na Bankov či Jahodnú. Pri zjazde z kopcov a miernom pribrzdení sa mierne dobíja. Maximálne dokáže ísť rýchlosťou 80 kilometrov za hodinu, čo v meste úplne stačí,“ uviedol S. Oleksinčin.
Do autobusu, ktorý je nízkopodlažný, sa pohodlne posadí 28 ľudí, ďalších 60 miest je na státie. Vo vozidle je aj priestor vyhradený pre vozičkárov. Autobus sa nabíja z bežnej siete na 380 voltov. Oproti klasickým naftovým autobusom je jeho spotreba o dve tretiny lacnejšia, no jeho cena je 350-tisíc €. Pri porovnateľných bežných autobusoch na naftu je cena od 220-tisíc €. Autobus si vyskúšajú cestujúci najbližšie týždne v Prešove, Banskej Bystrici, Žiline a Bratislave.
ELEKTROBUS JE LACNEJŠÍ
Autobus jazdiaci po meste má priemernú spotrebu 45 až 48 litrov na 100 kilometrov. Elektrobus potrebuje na 100 km zasa 200 kilowattov energie. Autobus teda pri poldňovej službe, keď najazdí približne 200 kilometrov, potrebuje naftu za vyše 105 €. Pri tom istom počte odjazdených kilometrov spotrebuje elektrobus energiu približne za 32 €.