Do redakcie sa nám ozvali oba prípady. Z účtu prvého klienta aj jeho manželky mala banka stiahnuť 70 €. Účet druhého klienta sa počítačovému systému páčil viac - pridal mu približne rovnakú sumu. Banka chybu sama odhalila a nedostatky odstránila.
Novému Času sa ozval čitateľ, ktorému spolu s manželkou mala banka stiahnuť z účtov 70 €. „Keďže mi odchádzajú z účtu splátky a peniaze som mal presne vypočítané, z čoho mi to odíde? Určite mi prídu sankcie,“ obával sa. „Volal som na infolinku, kde mi oznámili, že došlo k chybe a peniaze mi vrátia,“ spomína na víkendovú nepríjemnosť.
Ďalší z našich čitateľov zase dostal od banky darček. Na účet mu pribudla približne rovnaká suma. Podľa vyjadrení banky počas víkendu menili časť informačného systému, na čo klientov upozornili. „V prípade niektorých klientov so splátkou úveru v nedeľu došlo k chybe a z účtu sa im stiahla vyššia suma, ako mali zaplatiť. Chybu sme sami identifikovali a jej príčinu sme odstránili,“ vyjadril sa hovorca Slovenskej sporiteľne Štefan Frimmer.
Banka sa klientom za vzniknuté problémy ospravedlňuje a záležitosť vyriešila tak, aby nebol žiaden klient poškodený. „Klienti nemusia kontaktovať banku a žiadať o nápravu, finančné prostriedky im na účet vrátime automaticky,“ dodal Frimmer s tým, že klientov, ktorým peniaze pribudli, zatiaľ neidentifkovali