Ak si však vopred kúpia lístok na desať jázd, za jednu zaplatia len jediné euro! To sa nepáči konkurencii, ktorá prevádzkuje oficiálnu taxislužbu. „Chcel som dokázať, že môžeme voziť zákazníkov lacnejšie, ako taxikári,“ vraví Marián Drančák (36), jeden zo spoločníkov firmy, ktorá lacnú prepravnú službu prevádzkuje v Snine. Tvrdí, že aj napriek nízkym cenám dokáže vyprodukovať zisk a zaplatiť šoférov. „A to sme robili akcie pre dôchodcov. Za jednu cestu u nás platili len 50 centov,“ prízvukuje M. Drančák. Námietku, že jeho firma má oproti taxikárom výhodu, lebo nemusí spĺňať náležitosti, aké od taxikárov vyžaduje zákon, odmieta. „My tiež zriadime taxislužbu a budeme mať rovnaké ceny ako teraz,“ vraví Drančák.
Bežní taxikári sa však búria . Nízke ceny ich totiž likvidujú. „My platíme daň z motorových vozidiel, povolenia, zdravotné prehliadky, psychotesty, taxametre či každoročnú STK,“ vyratúvajú. Navyše majú každé sedadlo poistené na desiatky tisíc eur. Prepravcovia osôb však nemusia nič podobné spĺňať. „Práve neplnenie týchto podmienok prepravné firmy zvýhodňuje. Obchádzajú totiž zákon,“ nazdáva sa majiteľ jednej zo sninských taxislužieb Eduard Hübner. Jeho taxíky jazdia po meste za 2 €.
Michalovskí taxikári otvorene hovoria, že sústavné znižovanie cien konkurenciou je pre nich likvidačné. „Tak ťažko ako teraz sa nerobilo nikdy. Navyše sa proti tomu sami nevieme brániť,“ vraví michalovský taxikár Ján Stibila (55). V Michalovciach funguje približne 20 taxislužieb a asi rovnaký počet prepravných spoločností.