Slovenskom otriasla tragická správa o smrti dvoch dievčatiek, ktoré zahynuli pod kolesami auta. Za volantom sedel iba 19-ročný David a po ceste šiel „čo to dá“. Vodičský preukaz mal síce len rok, svojim bezohľadným štýlom jazdy bol však v okolí už dobre známy.
„Ťažko nachádzam slov. To čo spôsobil mladý vodič je niečo strašné a zdrvujúce a hlavne neospravedlniteľné! Je mi veľmi ľúto a som smutná z tejto tragédie. Úprimnú sústrasť rodinám malých anjelikov,“ vyslovuje sa so žiaľom čitateľka Zuzana.
Dievčatká nemali proti rútiacemu sa autu žiadnu šancu. Ich smrť spustila búrlivú diskusiu o tom, či je vôbec možné bojovať proti „prasatám“ na cestách a čo by mala robiť polícia.
„Je to obrovská tragédia. Veľmi ľutujem rodičov týchto detí, žiadna sústrasť im ich späť nevráti. Dávame slabé tresty za takéto tragédie, treba zaviesť prísnejšie tresty, oko za oko – zub za zub,“ píše pani Mizeráková.
Mnoho diskutujúcich volá po ťažkom treste ako za vraždu, zákazu šoférovania do konca života, či dokonca po treste smrti. Smrteľných dopravných nehôd je na našich cestách už príliš veľa. „Koľko nevinných ľudí musí ešte zomrieť na cestách, kým sa spraví škrt takýmto kreténom? Všetci sa hrajú na humanizmus, ale ak niekto dokáže úmyselne viesť auto, ktorým spôsobí smrť iným, nech trpí. Žiadne výnimky, tvrdé tresty a zákazy,“ žiada Ján.
Čitateľ Marian sa domnieva, že by pomohla zmena zákona, pretože finančné sankcie sú nedostatočné. Navrhuje preto, podobne ako veľa ďalších, odobrať vodičský preukaz doživotne tomu, kto nafúka a tomu, kto prekročí rýchlosť o viac ako 10 km/hod. „A čo sa týka takýchto nehôd, takým dať výnimočný trest, pretože ak niekto niečo takého spôsobí, je to to isté, ako keď vezme pištoľ a niekoho chladnokrvne zastrelí.“
Podľa Michalia by pomohlo, keby zákon obmedzil silu auta pre vodičov v určitom veku. „Napríklad od 18 do 21 rokov by mohli šoférovať auto s výkonom max. 70 kW. Pretože ocko kúpi silné BMW a pritom ten mladý má problém aj s Fabiou,“ odôvodňuje svoj návrh. U vodičov do 21 rokov by po takejto ťažkej nehode odobral vodičák na 10 rokov a ak by spravil ďalší prečin, na doživotie. Navrhuje tiež označiť takýchto vodičov nálepkou. „Tak ako má začiatočník dobrovoľne „Z“, tak títo by mali „N“ ako nehodový typ a značku spraviť natoľko povinnú, že aj keď nebude vo svojom aute šoférovať – musí tam byť. Ak by nebola, prišli by tvrdé sankcie.“
„Veľmi ma to rozhorčilo a tých dievčatiek je mi strašne ľúto. Mám dcéru v ich veku a neviem si predstaviť, keby sa niečo také stalo mne. Odobrala by som takýmto vodičom vodičák naveky,“ píše Klaudia.
Emiak navrhuje zaraziť oznamovanie hliadok na cestách a neplytvať čas a prostriedky na „papučovanie“. „Nech si policajti zavedú takú bonzácku linku ako má Galko, tam im občania poradia, kde treba merať a kde a čo treba kontrolovať,“ radí Emiak.
Ing. Laučík pôsobí ako znalec v cestnej doprave. Dal by právomoc udeľovať postihy za arogantnú jazdu starostom a primátorom. „A ak nebudú konať, tak postihovať ich,“ vychádza Dolnokubínčan z toho, že starostovia o takýchto vodičoch vedia skôr ako policajti. Taktiež by zakázal šoférovať silné vozidlá vodičom mladším ako 21 rokov.
Slávka nedáva žiadnu šancu zmene správania vodičov. „Je to o našom myslení a výchove. Záleží aj od dnešných rodičov, ako výchovne k svojim deťom pristupujú. Dnešní mladí ľudia – česť výnimkám – sú arogantní, nezdravo sebavedomí, nároční a unudení obmedzeným spôsobom života, aký dnes vedú a preto sú každý týždeň, čo týždeň takéto tragédie. Každý víkend nehody a mŕtvi mladí ľudia. Opití a nezodpovední mladí šoféri a šoférky, tzv. časované bomby, ktorí už čo by urobili a tak skončia v strome alebo múre alebo niekoho zabijú.. Budeme teraz o tom všetci hovoriť, diskutovať no nič sa nezmení. Nie je to totiž možné,“ dodáva skepticky.