Stalo sa to po poldruharočnom meškaní s odovzdaním stavby do užívania. Cesta v dĺžke 4,6 km bude súčasťou rýchlostnej komunikácie od hranice s Poľskom cez Prešov a Košice po hranicu s Maďarskom. Stavebné práce na obchvate začali koncom roka 2007 a mali byť ukončené v máji 2009. Pre poškodenie vozovky na troch miestach po prepadnutí násypu nemohla byť cesta sprevádzkovaná, musela sa opraviť. Spôsobili to náročné geologické podmienky aj rýchle tempo výstavby cesty.
Plánovaný čas výstavby obchvatu sa z pôvodných 48 mesiacov skrátil na 36 mesiacov a neskôr na 18. Stavebné náklady obchvatu by sa po jeho oprave v dôsledku zosuvu vozovky mali oproti pôvodnej zmluvnej cene 22,06 mil. € bez DPH zvýšiť asi o 15 až 20 percent. Vodič Mikuláš Kyjovský (66): „Konečne to dokončili. To už bolo neúnosné, ako nám chodievali kamióny cez centrum mesta,“ povedal.
Vodič M. Kyjovský je rád, že bude mesto odľahčené.
Podľa projektanta stavby Dopravoprojektu obchvat Svidníka odľahčí dopravu v meste presmerovaním tranzitnej prepravy mimo zastavaného územia.
SÚČASTI STAVBY
• Križovatka Svidník juh
• Križovatka Svidník sever
• 8 mostov
• dočasný most cez Ladomírku
• 8 cestných objektov
• 5 poľných a lesných ciest
• 4 oporné a zárubné múry