Od začiatku novembra platí na trojprúdovom úseku diaľnice znížená maximálna rýchlosť na 110 km/h a vodiči musia do držiavať aj 70-metrové rozostupy.
Redaktori Nového Času prešli rozšírenú diaľnicu medzi Trnavou a hlavným mestom počas rannej špičky, pričom mnohé okoloidúce autá nás predbiehali a ich vodiči si s do držiavaním nových predpisov problémy nerobili. Medzi Trnavou a Sencom vozidlá prechádzali plynule a mnohé nás predbiehali. Ručička na tachometroch niektorých z nich musela ukazovať 160, resp. 180 km/h. Pri Bratislave sa premávka zhusťovala a ani zníženie maximálnej rýchlosti napokon nezabránilo vzniku kolón. „Spomínaný úsek diaľnice je v štádiu stavby, bez odstavného pruhu. Zníženie rýchlosti aj ostatné opatrenia majú predchádzať nehodovosti,“ vyjadril sa hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
POLICAJTI ODMERAJÚ RÝCHLOSŤ AJ ROZOSTUPY
Ešte menej šoférov rešpektovalo povinné maximálne odstupy medzi vozidlami. Tie majú byť 70 metrov, mnohé autá však boli na seba priam nalepené. Šoféri sa predbiehali a prechádzali z pruhu do pruhu, pričom ich vozidlá boli od seba vzdialené iba niekoľko metrov. „Toto nariadenie je podstatné, na rozdiel od zbytočného zníženia rýchlosti. V minulosti sa na diaľnici stala smrteľná nehoda, pričom kamionista nerešpektoval práve bezpečnostný odstup od predchádzajúceho vozidla, čo sa stalo osudným,“ vysvetlil na príklade dopravný expert Jozef Drahovský.
Mnohým motoristom stále nie je jasné, ako chcú policajti odstupy merať. „Laserové radary, ktorými sú vybavené dopravné hliadky, dokážu okrem rýchlosti od merať aj vzdialenosť medzi vozidlami,“ informovala hovorkyňa Prezídia Policajného zboru SR Denisa Baloghová.
NÁZORY ČITATEĽOV: TIETO PRAVIDLÁ NIČ NERIEŠIA!
„Išla som po D1 pred siedmou a bolo to celkom v pohode, až na vodičov, ktorí nedodržali ani len 130 km/h a vytláčali ostatné autá. Horšie to bolo na vjazde do Bratislavy, tam boli riadne kolóny. Tieto kolóny ma rozčuľujú viac, ako zníženie rýchlosti na D1,“ podelila sa o svoju skúsenosť Lacoste01. Podľa nej je však 70-metrový odstup pri takom množstve áut, aké denne týmto úsekom prejde, nemožné dodržať. „Stačí, že si človek nechá väčší odstup a hneď sa pred neho vopchá nejaké auto. Keď sa niečo stane, kto bude na vine? Ten, kto nabúral predok auta, lebo nedodržal potrebný odstup,“ pridáva všeobecne známy fakt.
Aj Juraj si myslí, že rozostupy sú čistá fikcia. „Akonáhle sa pokúsim o nejaký rozostup, tak sa mi tam niekto vopchá. A tak to bolo aj pri rýchlosti 130.“
Eva sa zamyslela nad diaľničnými poplatkami na tomto spomalenom úseku. „Keď už znížili rýchlosť, lebo táto diaľnica nespĺňa požiadavky, tak nech za ten úsek zrušia aj diaľničný poplatok. Mám platiť za niečo, čo nemám?“ pýta sa nespokojná vodička.
So svojim postrehom sa do diskusie o nových pravidlách na D1 zapojila aj Jana: "Išli sme po D1 do Bratislavy a všetci naľavo išli viac ako 110, len my sme to tam podozrivo brzdili. Vpravo išli kamióny na hranici 110, rovnako ako my. Nemyslím si, že sa niečo zlepšilo, skôr naopak," dodáva Janka.
Napíšte nám aj vy svoj postreh z jazdy po spomalenej diaľnici! Dodržiavajú sa nové pravidlá? Diskutujte alebo píšte na tip@novycas.sk!