Električky na zrekonštruovanej trati v úseku ulíc Krížna – Trnavské mýto – Vajnorská začali dnes premávať. Bratislavský samosprávny kraj (BSK) povolil dočasné užívanie električkovej trate pre skúšobnú prevádzku.
Povolenie vydáva BSK ako špecializovaný stavebný úrad pre stavby električkových a trolejbusových dráh. "Urýchlením byrokratických postupov sme skrátili termín pre spustenie skúšobnej prevádzky minimálne o tri týždne. Nový školský rok sa tak môže začať bez kolabujúcej dopravy medzi Krížnou a Trnavským mýtom," povedal predseda BSK Pavol Frešo. Počas skúšobnej prevádzky bude Dopravný podnik Bratislava, ako správca trate, overovať funkcie a parametre zrekonštruovanej trate.
Kolaps však nastal hneď ráno. Električky stáli od zastávky Trhovisko na Miletičovej, na Vajnorskej od zastávky Odborárov, na Krížnej až po Odborárske námestie a aj na Vazovovej a Radlinského, čiže v celom širšom centre! Situáciu na Trnavskom mýte okolo 8. hodiny odfotil náš čitateľ Peter. "Električky tu stoja za sebou z každého smeru a nemajú sa kam posúvať," okomentoval chaos na koľajniciach. Podľa dispečerov Dopravného podniku vypadol na Trnavskom mýte električkám prúd.
Počas siedmich týždňov bol v uvedenom úseku úplne rozobratý starý koľajový zvršok. Klasické podvaly boli nahradené novým liatym betónom a koľajnice boli uložené na špeciálnu protihlukovú a antivibračnú hmotu, ktorá výrazne zníži hlučnosť prechádzajúcich električiek. Kompletne sa takisto vymenili prístrešky nástupísk na Trnavskom mýte, ktoré boli rovnako v havarijnom stave. Rekonštrukcia električkovej trate s dĺžkou 1300 metrov stála 3,5 milióna eur.