Vaše tipy Máte tip na článok, zaujímavé fotografie alebo video? Pošlite nám ich! Poslať tip
12.08.2010 13:00 | Tip od Vás | Slovensko

Obrovské platy manažérov železníc: Vraj im nie je čo závidieť!

Nie všetci čitatelia majú zlé skúsenosti z vlakov. Dokonca im nevadia ani stotisícové príjmy manažérov železníc, topiacich sa v miliónových dlhoch!

Manažéri železničných spoločností poberajú také platy a odmeny, o akých sa ťažko robiacim pracovníkom železníc ani nesníva. Železnice pritom nutne potrebujú obrovské dotácie, na ktoré ale nie sú prostriedky. Doplácajú na to cestujúci, ktorých od ciest vlakom odrádza neprehliadnuteľne katastrofálny stav vozňov a staníc a nedostatočná informovanosť.

Nie všetci cestujúci sú však nespokojní so stavom vlakov a dokonca niekomu ani neprekážajú obrovské rozdiely medzi platom manažérov a tých, ktorí denne drú dlhé hodiny v ťažkých podmienkach vlakovej dopravy, zodpovední za ľudské životy!

„Som obyčajný cestujúci, ktorý dosť často využíva vlakovú dopravu, no železníc sa musím zastať,“ napísal nám jeden z čitateľov. „Je pravda, že manažment berie ťažké peniaze, no stav vlakov, staníc a nástupíšť je hlavne o nás cestujúcich. Tie smradľavé záchody očúravame my sami, stanice a vlaky pokresľujeme a rozbíjame my cestujúci. Slováci vidia maximálne po koniec svojho plota a výšku svojho konta, nikam inam. Preto na Slovensku nikdy poriadok nebude, ani na železniciach, ani v autobusoch ... a žiaľ asi ani nikde inde,“ domnieva sa čitateľ.

Hoci je to ojedinelé, zväčša dobré skúsenosti z našich vlakov má diskutér s prezývkou Gladinator. Každý víkend cestuje na trati Banská Bystrica – Žilina a späť, predtým veľa cestoval do Bratislavy či Košíc, no so službami nemá najmenší problém. „Smetiaky sú vždy prázdne, je upratané, sú čisté záchody. Rýchliky bývajú takmer všetky čisté, spĺňajú štandardy príslušnej skupiny,“ píše diskutér. „Cestujúci musia rátať s tým, že na trase medzi dedinou a mestom, kde je lacný lístok a slabo vyťažená trasa bude aj ten vlak tak vyzerať. Treba si všimnúť, že tam, kde to železniciam vykazuje zisky, nakupujú sa nové vlaky a rekonštruuje sa. Nedá sa všetko zo dňa na deň,“ poukazuje na pozitívne aktivity Železníc jeden z mála spokojných cestujúcich.

S prehnanou kritikou nesúhlasí ani Magda. Často využíva vlak na trase Sučany – Žilina a nemá žiadnu zlú skúsenosť. „Je pravda, že všade cítiť nedostatok investícií, treba rekonštruovať, obnovovať, ale to s prácou zamestnancov Železníc nemá nič spoločné. Verím, že nastane oživenie železničnej osobnej aj nákladnej dopravy, šetrí životné prostredie,“ dodáva čitateľka.

Svoj názor nám napísal aj čitateľ s podpisom Anonym. Nevidí nič zlé na tom, že vrcholoví manažéri železníc berú obrovské peniaze, pričom spoločnosti, ktoré riadia, vykazujú státisícové straty. „Za stav vagónov a špinu sú síce zodpovední pracovníci Železničnej spoločnosti, ale hlavne nekultúrni ľudia, ktorí dokážu za noc zničiť náš spoločný majetok. Na všetko sú potrebné peniaze,“ píše čitateľ a poukazuje na pozitívne činnosti vedenia železníc. „Trať sa modernizuje smerom z Bratislavy na Žilinu. Kupujú sa nové vozne a rekonštrukciou prešli viaceré uzlové stanice (napr. Poprad, Prešov, ..). Vedúci pracovníci týchto spoločností peniaze zháňaju zo štátneho rozpočtu, a z fondov Európskej únie,“ stavia sa na stranu vedúcich náš čitateľ a ubezpečuje všetkých, že aj riaditelia železničných podnikov pravidelne cestujú vlakmi, aby ušetrili štátne peniaze. „Nemáte ani predstavu o činnosti týchto ľudí. Poctivo uviedli svoje daňové priznanie, spravujú majetok štátu, sú zodpovední za zamestnancov, zháňajú peniaze a vykonávajú činnosti, súvisiace s prácou vedúceho pracovníka. Ak ich príjmy porovnáme napríklad s moderátormi či spevákmi, niet im čo závidieť,“ uvažuje anonymný čitateľ o stotisícových platoch manažérov železníc. Tie, ako vieme, sú sú v súčasnosti v miliónových stratách

Cestujete aj vy vlakom? Napíšte nám vaše skúsenosti, pošlite fotky, v akom prostredí ste cestovali a ako vyzerala stanica. Svoje príspevky posielajte na tip@novycas.sk.

Viac k téme:
Diskusia /
Súvisiace články:
Autor: © Nový Čas

Vami zadané údaje do kontaktného formulára sú spracúvané spoločnosťou News and Media Holding, a.s., so sídlom Prievozská 14, 821 09 Bratislava, IČO: 47 237 601, zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, v odd. Sa, vložka č. 6882/B na účely spätného kontaktovania. Prečítajte si viac informácií k ochrane osobných údajov viac informácií k ochrane osobných údajov.

Odporúčame z TIVI.sk


Stalo sa tak po prvý raz: Ukrajinskí vojaci v strete s vojakmi z KĽDR!
Tajný žúr po vystúpení ukončení Let’s Dance Turné si všetci náramne užili!
Foto
TAJNÝ žúr po skončení Let’s Dance Turné: Čo robil Jablonský či Šebová a AHA, ako odchádzal Matyáš!
Boeing 787-9 Dreamliner (ilustračná fotografia).
Štrajk sa zamestnancom vyplatil: Známy výrobca lietadiel im poriadne dvihne platy
Police in hi-visibility jackets policing crowd control
Škandál v policajných zboroch: Zneužívanie či diskriminácia, ich povesť je poškvrnená!
(ilustračné foto).
POŽIAR odpadu pri Hlohovci: Zasahovalo niekoľko hasičov! Škoda je obrovská
Rodine vzala otca krutá rakovina.
Foto
Tatino Norbert († 34) odišiel na Dušičky na večnosť: Z bolesti chrbtice sa vykľula rakovina! Dojímavý ODKAZ do neba
Adela a Viktor Vinczeovci vyhľadávajú pomoc odborníkov!
Foto
Úprimné priznanie Adely: Prečo som vyhľadala POMOC?! Moderátorka prehovorila o tom, čo doma prežívajú
O kreslo prezidenta USA bojujú Kamala Harrisová a Donald Trump.
PRVÉ výsledky volieb v USA: Počet hlasov pre Harrisovú a Trumpa poľahky spočítate na prstoch!
Sekundy hrôzy: Dieťa rozbehlo auto, pred ktorým stála jeho mama! Vozidlo sa pohlo vpred a...
Traffic jam on a german highway with focus on the left back light.
Komplikácie v doprave: Na diaľnici do Bratislavy sa zdržíte takmer HODINU! Hlásia aj nehodu niekoľkých áut
Po kariére sa z Dušana Pašeka ml. stal úspešný manažér.
Ubehli tri roky od smrti Pašeka ml.: Takto vyzerá miesto tragédie dnes
Najväčší producent slepačích vajec na Slovensku.
Foto
Vajcová KRÍZA na Slovensku: Hrozí nedostatok na niekoľko mesiacov! O koľko zdražejú?