Podľa zistení Slovenskej obchodnej inšpekcie až štvrtina reštaurácií a pohostinstiev klame svojich zákazníkov!
Nápoje nedočapujú, riedia, v najhorších prípadoch zlievajú, pochybným jedlám dávajú ešte pochybnejšie názvy, umývajú nedojedenú zeleninu alebo aj párky a dávajú to ďalším hosťom, obrovskou oblohou zapĺňajú taniere a nakoniec aj zle zaúčtujú. To je iba zopár podvodných praktík, s akými sa inšpektori stretli.
Naši čitatelia majú s podobnými podvodmi stretli tiež. „V bratislavskom hostinci, kde podľa mena pracuje nejaký starec, som dostala rizoto, v ktorom bola zhúžvaná servítka. Na prvý pohľad ju nebolo vidieť a čo to v skutočnosti je som si všimla, až keď som ju nemohla pokrájať ako ostatné kúsky mäsa,“ napísala nám o svojej skúsenosti Petra.
Palo sa zase s klamaním zákazníkov stretol v istom hosteli priamo v centre Bratislavy. Tam lákajú hostí na 0,33 l coly za 0,70 eur k obedovému menu. „Namiesto 0,33 l prinesú iba dvojdecovú fľaštičku, z ktorej sa smädný chlap ani nenapije, ale zaúčtujú si ju ako tú trojdecovú“ rozčúlil sa teraz už bývalý pravidelný hosť hostelovej reštaurácie.
S iným očividným klamstvom sa v jednej športovej reštaurácii stretol Ladislav. Keď si s kamarátom zašli na pivo, zistili, že po mladšom, trochu silnejšom čašníkovi, si treba poriadne skontrolovať účet. „Namiesto 6 vypitých pív nám naúčtoval 11 a kolegovi, ktorý mal víno, nalieval namiesto 2 dcl iba 1,5. Zdôvodnil to tak, že raz dá viac, raz menej,“ upozornil nás na čudné praktiky milovník zlatistého moku a dodal: „Tento podnik už radšej nenavštevujem, tam naozaj klamú.“
Stalo sa aj vám, že vás v reštaurácii alebo bare oklamali? Podeľte sa so svojimi zážitkami a pošlite negatívne skúsenosti na tip@novycas.sk!