Dcéra pani Kataríny už niekoľko rokov každé leto brigáduje ako delegátka. Katarína chce poukázať aj na druhú stranu mince, pretože sa ozývajú iba dovolenkári, ktorým na dovolenke niečo nevyšlo.
„Cestovné kancelárie si kupujú na sezónu určité kapacity hotelov. Niektoré krajiny však predávajú viac miest, než majú k dispozícii, aby sa im nestalo, že budú mať poloprázdne hotely,“ vysvetľuje zainteresovaná mama mladej delegátky. Ako ďalej píše, toto si odskáču práve delegáti, ktorí musia klientovi zohnať náhradný hotel. Najčastejšie sa to stáva pri last-minute pobytoch. „V tom prípade je v zmluvných podmienkach zakotvené, že pri týchto pobytoch cestovka neručí za to, že klient dostane hotel, ktorý si vybral. Ibaže klienti zmluvy často nečítajú a potom sa hnevajú a cítia oklamaní,“ pokračuje pani Katarína. Najviac ju však zaráža, keď sa cestujúci rozčuľujú, že meškalo lietadlo. „Cestovka ani delegát vôbec nemajú vplyv na leteckú dopravu! Myslenie niektorých ľudí je také oklieštené, že si sami spôsobujú na dovolenkách stres a niekedy to vyzerá až tak, že si iba liečia svoje mindráky.“
Tak ako sú medzi delegátmi nespoľahliví ľudia, sú aj takí, s ktorými sú dovolenkári spokojní. „Hoci si moja dcéra robí svoju prácu najlepšie, ako vie, aj jej sa stane, že musí prežiť hnev klientov za niečo, čo nemôže zmeniť ani ovplyvniť,“ dodáva pani Katarína a dúfa, že sťažností na delegátov bude medzi dovolenkármi čím ďalej, tým menej.