Vodári, ktorí sa „sekli“ výrazne v neprospech zákazníka, si omyl priznali, no pochybnosti o správnosti postupu zostali. „Nedoplatok takmer 260 € ma zaskočil. Rozdiel v kubíkoch vody jednoducho nesedel. Zvýšili ho skoro o 200, hoci odpočet robil priamo u nás pracovník vodární,“ vraví Leonard Imriščák (35) z Košických Olšian, ktorý nám o svojom probléme napísal.
Vyfakturovaný ročný objem vody ich trojčlenná domácnosť pritom ani nemohla spotrebovať. „Museli by sme mať výrobnú halu... No perličkou je fakt, že ten istý vodár na moju sťažnosť ani nechcel prísť reálny stav skontrolovať. Vraj údaje opraví na diaľku bez kontroly,“ dodal sťažovateľ. Nerozumie ani tomu, prečo majú vodárne také vysoké náklady, keď v ich obci funguje tzv. spádový vodovod. „Bez prečerpávania a navyše nám účtujú aj stočné, hoci nemáme kanalizáciu,“ tvrdí Imriščák. Nesprávnu faktúru si našťastie všimol!
„U odberateľa došlo k chybe pri odpočte a bol vyfakturovaný o 200 kubických metrov vyšší stav ako skutočný odpočet. Po reklamácii sme mu vystavili dobropis a upravili nižší rozpis preddavkov. Za chybu sa zákazníkovi ospravedlňujeme, bola spôso bená ľudským faktorom a nie úmyselne,“ uviedla Martina Hidvéghyová, PR zástupkyňa Východoslovenskej vodárenskej spoločnosti.