Takýto prípad sa stal hneď dvom našim čitateľom. Obaja si v obchode skontrolovali dátum spotreby a ten ich uistil, že by malo byť všetko v poriadku. Mária aj Matej však boli nepríjemne prekvapení, keď aj napriek dostatočnej záručnej dobe boli mliečne výrobky plesnivé!
Ako sa môže stať, že výrobky v záruke splesnivejú? Vysvetlil nám to Ing. Jan Jarmar, manažér kvality Bohušovických mliekarní: "Tieto výrobky musia byť po celý čas uchovávané pri teplote 4 - 8 °C. Existujú totiž formy mikroorganizmov, ktoré napriek pasterizácii a termizácii teploty nad 100 °C prežijú a následne sa môžu pri im vhodných podmienkach objaviť," povedal nám expert na kvalitu. Tieto podmienky môžu byť nedodržané aj pri preprave či skladovaní a neraz sa o ne zaslúžia aj sami zákazníci, ktorí si nákup rozmyslia a mliečne výrobky nechajú v inom regáli, než v chladiacom.
Pre takéto prípady je dobré odložiť si bloček z pokladne. S ním musia vašu reklamáciu v obchode prijať a výrobok vymeniť alebo vrátiť peniaze.