Naša čitateľka Denisa Vekterová nakupovala 24. marca vo zvolenskom veľkoobchode METRO. Až ju striaslo od hnusu, keď medzi mäsovými výrobkami našla viditeľne plesnivú Belgickú paštétu s dátumom spotreby do 30.03.2010! A čo bolo ešte horšie, oslovený zamestnanec jej upozornenie úplne odignoroval. "Oslovila som zamestnanca, aby som sa informovala o nezávadnosti výrobku a upozornila ho na pokazené výrobky. Odbil ma slovami, že on to sťahovať z predaja teraz nebude," opisuje svoj zážitok pani Denisa.
Napriek tomu, že paštéta bola pokazená, rozhodla sa ju kúpiť. Ani na pokladníčku splesnivený tovar nijako nezapôsobil. "Prezrela si ju a bez problému mi ju predala," dodáva čitateľka.
Predavači by si určite takéto čosi sami nekúpili, ale vôbec im nevadilo, že pokazené výrobky predávajú ostatným! Postreh našej čitateľky sme posunuli spoločnosti METRO Cash & Carry Slovakia, s.r.o. a žiadali sme vysvetlenie jednak toho, ako sa mohlo stať, že znehodnotený výrobok sa nachádzal v predaji a jednak správania predavača, ktorý ani po upozornení zákazníčkou nezjednal nápravu.
Za spoločnosť METRO nám odpovedala Romana Nýdrle. "Vo veľkoobchodnom centre Zvolen bol skontrolovaný zvyšok zásoby a nenašli sa nedostatky. Výrobca paštéty je držiteľom medzinárodne uznávaného certifikátu kvality," zástupkyňa spoločnosti METRO. Ako ďalej uvádza, so zamestnancom, ktorý pochybil v spôsobe informovania zákazníčky už začali kárne šetrenie a súbežne preverili proces kontroly kvality tovaru v regáloch zamestnancami.
Podľa Romany Nýdrle k splesniveniu výrobku prišlo najskôr tak, že v obale bola mikroskopická trhlina a vzduch, ktorý sa do výrobku dostal, spôsobil jeho znehodnotenie. "So zákazníčkou sme sa už spojili a reklamáciu sme vyriešili vrátením peňazí s tým, že výrobok prevezmeme a necháme posúdiť nezávislým laboratóriom," uvádza na záver zástupkyňa spoločnosti METRO.