Alena má nepríjemnú skúsenosť s mäsom z predajne BILLA na sídlisku Západ vo Zvolene. „Začiatkom februára som tam kúpila morčacie rezne s dátumom spotreby 9.2.2010, podotýkam, že nie v akcii! Keďže som ho nakoniec nespotrebovala v ten deň, ako som mala pôvodne v pláne, mäsom som rozdelila na menšie porcie a dala do mrazničky.“ Asi o dva týždne sa pani Alena k zmrazenému mäsu vrátila a už pri jeho umývaní zacítila ostrú vôňu, no spojila si ju s nakrájanou cibuľou. „Keď som však mäso dala na panvicu, zápach sa dal okamžite identifikovať a bol nezameniteľný. Ten pach octu, v ktorom bolo mäso umyté alebo možno chvíľu aj namočené, mi smrdel v kuchyni ešte nasledujúci deň,“ spomína si na nepríjemnosť čitateľka zo Zvolena.
Bratislavčan Roman tvrdí, že mu je trápne vracať sa kvôli 2 – 3 eurám do Billy a tovar reklamovať. „A na to sa oni spoliehajú,“ domnieva sa. „Raz som aj niečo reklamoval, ani si to nepozreli a neočuchali, automaticky mi uznali reklamáciu a vrátili peniaze.“
Pani Eva kvalite mäsa v supermarketoch nedôveruje a preto ho tam ani nekupuje, no zlú skúsenosť má aj s inými potravinami v Bille v Banskej Štiavnici. „Akciová zelenina, najmä paradajky, sú často v kelímkoch už plesnivé. Ovocie a zelenina, ktoré sa predávajú so zľavou 20 – 25 % sú nekonzumovateľné a nemali by byť v ponuke vôbec,“ domnieva sa naša čitateľka.
Skúsenosť čitateľa s prezývkou Gaspy hovorí o opätovnom prebaľovaní vážených syrov po dobe spotreby: „Výrobok ostal na tom istom plastovom podnose, len sa nanovo prebalil fóliou a na obal sa nalepil „čerstvý“ kód výrobku, samozrejme, už s novým dátumom minimálnej trvanlivosti,“ píše Gaspy o skúsenosti z rimavskosobotskej Billy. „Najväčšia drzosť bola, že pracovníčky to robili takmer pred očami zákazníkov. Keď som ich na to upozornil, len si čosi prehodili po maďarsky a upaľovali preč od bedničiek s prebaľovanými syrmi. Tie pracovníčky si iste samy tento zlepšovák nevymysleli, len postupovali podľa interných predpisov!“ myslí si diskutér.
Čitateľka podpísaná ako Duf má po neblahých skúsenostiach, keď sa musela najmä s kuracinou vracať späť, svoju metódu, ako nenatrafiť na smradľavé mäso. „Teraz sa už neobťažujem ísť s mäsom domov, ale hneď pri pokladni balíček otvorím a ovoniam. Ušetrím si tak cestu späť,“ podelila sa s nami o skúsenosť Duf. „Samozrejme, že by som to radšej nerobila, ale čo už spravíme, sme len kupujúci odkázaní na milosť a nemilosť obchodníkov. Ale o niečom by som vedela,“ dodáva na záver čitateľka a ponúka trochu drastické riešenie: „Keď sa nájdu také pokazené výrobky, zvolala by som celé vedenie obchodu a pred zákazníkmi by to museli zjesť!“
Máte aj vy skúsenosti s porušovaním hygieny v obchodných reťazcoch? Pošlite nám informácie, fotografie a videá na tip@novycas.sk alebo na 0918620001!