V sobotu okolo 16. hodiny sa na priecestí v Šaštíne - Strážoch pri fabrike Xella stala dopravná nehoda, pri ktorej vlak zdemoloval osobné auto.
Podľa nášho čitateľa Dušana Rösnera, ktorý nám poslal fotky z miesta nehody "vodiča pri prechádzaní priecestia neupozornila zvuková ani svetelná signalizácia. Vlak zbadal až v poslednej chvíli, vozidlo sa snažil zabrzdiť, ale na zľadovatelej vozovke zabrzdil až na priecestí, kde ho prechádzajuci vlak zachytil." Ako píše náš čitateľ, pracovník železníc ktorý prišiel na miesto nehody sa vyjadril, že signalizácia fungovala. Ľudia v Šaštíne - Strážoch však tvrdia, že signalizácia tu vypadla už viackrát.
Vyjadrenie k nehode nám poskytla Martina Pavlíková, hovorkyňa Železníc SR
"V sobotu, 6. februára 2010 došlo o 15.54 na železničnom priecestí Šaštín-Stráže k zrážke osobného auta a osobného vlaku. Auto narazilo do druhého vozňa už prechádzajúceho vlaku. Vodič utrpel ľahké zranenia a bol prevezený do nemocnice."
Auto, ktoré vlak odhodil, narazilo do domčeka, v ktorom je umiestnená technológia PZZ a posunulo ho cca o 75 cm, v dôsledku čoho sa poškodili aj všetky káble vedúce do uvedeného domčeka. Na odstránení škôd sa pracuje s predpokladom odstránenia do stredy (10.2.2010). Nehodou bol poškodený domček, pripojovacie káble, časť zariadenia umiestnená vo vnútri domčeka (batéria, dobíjač) a spoje, ktorými sú káble pripojené k snímačom. Pred nehodou bolo priecestné zabezpečovacie zariadenie plne funkčné, škody, ktoré pri nej vznikli, ŽSR vyčísľuje.
Ako ďalej uviedla Martina Pavlíková, vlaky jazdia cez zmienené priecestie v mimoriadnom režime, t.j. 10 km rýchlosťou, aby v prípade nutnosti kedykoľvek vlak mohol zastať a všetky aj trúbia. Nehoda je predmetom vyšetrovania, s najväčšou pravdepodobnosťou však vinníkom nehody bude vodič osobného motorového vozidla, ktorý porušil ustanovenia zákona o premávke na pozemných komunikáciách.
Hovorkyňa ŽSR dodáva, že doprava nikdy nie je bez kontroly. Akákoľvek porucha priecestného zabezpečovacieho zariadenia je automaticky viacstupňovo hlásená, vždy o nej vie aj rušňovodič vlaku aj dispečerské centrum, resp. výpravca. V prípade akejkoľvek závady vlaky jazdia cez priecestie už vo vyššie popísanom mimoriadnom režime.
Pred každým železničným priecestím bez ohľadu na stupeň jeho zabezpečenia je podľa zákona o premávke na pozemných komunikáciách vodič, chodec, cyklista - každý účastník cestnej premávky povinný počínať si mimoriadne opatrne a presvedčiť sa o bezpečnom prejazde cez železničné priecestie.