V sobotu 30. januára 2010 sa uskutočnila rozlúčková jazda s legendou bratislavskej mestskej hromadnej dopravy (MHD) - električkou typu K2, známou tiež pod prezývkou "kačica".
Prvé vozidlo tohto typu vyšlo do ulíc Bratislavy 5. mája 1969. Bolo prvou článkovou mestskou električkou na Slovensku. Zvyšujúce sa prepravné nároky v nasledujúcich rokoch si vyžiadali zakúpenie ďalších veľkokapacitných vozidiel tohto typu. Do roku 1983 ich dodala pražská Tatra Smíchov celkom 89. S väčším vyraďovaním "kačíc" sa začalo v roku 1991 v súvislosti s príchodom nových električiek typu T6A5.
V roku 1998 sa však vyraďovanie zastavilo a električky typu K2 sa začali modernizovať, pretože neboli financie na nákup nových. Do roku 2009 ich bolo zmodernizovaných spolu 26. Pri modernizácii boli vozidlá zmenené prakticky na nepoznanie. Zmenil sa vonkajší vzhľad, interiér, pracovisko vodiča i elektrická výzbroj.
Počas sobotňajšej rozlúčkovej jazdy sa po Bratislave previezli zamestnanci dopravného podniku i dopravní nadšenci dvomi vozidlami typu K2. Začiatok i koniec akcie bol vo vozovni Krasňany. Na najzaujímavejších miestach na trase nechýbali tzv. fotozastávky. V nedeľu vyšla na pravidelnú linku č. 5 posledná premávková "kačica", no presne o 23:15 naposledy zatiahla do krasňanskej vozovne a čaká ju už len zošrotovanie.
S vozidlami K2S a K2G sa budeme, samozrejme, stretávať v uliciach Bratislavy i naďalej; nemodernizované "kádvojky" premávajú ešte v Brne a Sarajeve. Jednu historickú si ponechal aj DPB, aby aj ďalšie generácie videli, akým typom vozidla sa Bratislavčania 41 rokov vozili.