Naša čitateľka Kvetoslava bola veľmi nepríjemne prekvapená postupom revízora, ktorý jej neuznal lístok zakúpený cez sms.
"Pred nastúpením do električky som si zakúpila lístok cez SMS. Kým mi na mobil prišla odpovedná správa o zakúpenom lístku, nastúpila som," hovorí pani Kvetoslava. V električke k nej pristúpil revízor a vyzval ju, aby mu predložila cestovný lístok. "Predložila som mu mobil, kde bol výpis o stiahnutí kreditu. Na to mi následne prišla odpovedná SMS," pokračuje nešťastná čitateľka. "Napriek tomu ma revízor vyzval, aby som mu predložila doklad totožnosti, že nemám zakúpený cestovný lístok!"
Revízor argumentoval tým, že SMS správa prišla o minútu neskôr, pričom podľa cestujúcej rozhodovali iba sekundy. Pani Kvetke sa nepáčil ani postup revízora a jeho ochranky, ktorí kvôli predloženiu dokladov zavolali políciu.
"Veľmi ma urazilo, že takýmto spôsobom zaobchádzajú s ľuďmi. Nemala som v úmysle cestovať bez lístka a nikdy bez lístka necestujem, preto som aj využila možnosť kúpiť ho cez SMS. Keby mal revízor aspoň trochu ľudský prístup, uznal by zakúpenie lístka a nezaobchádzal by so mnou ako so zločincom," hovorí roztrpčená pani Kvetka.
Ako to teda vlastne je s platnosťou lístka zakúpeného cez SMS? Je dokladom o kúpe už odoslaná SMS, alebo až odpovedná správa, ktorá príde na mobil?
Odpoveď nám poskytol Peter Kavecký, hovorca Dopravného podniku Bratislava. "Pravidlom vždy bolo a je, že cestovným lístkom je až prijatá SMS," uvádza Peter Kavecký. Počas úvodnej skúšobnej doby sa síce zohľadňovalo už odoslanie správy, ale nakoľko v zahraničí sa ukázalo, že práve to bol dôvod zneužívania služby, Dopravný podnik od toho upustil. Pretože si cestujúci musí zakúpiť lístok o čosi skôr, má tento platnosť až 70 minút.
"Na všetkých propagačných a informačných letákoch je informácia, že do vozidla musí cestujúci nastúpiť až s prijatou SMS správou - cestovným lístkom," upresňuje hovorca.