Článok o zhnitých figách a možnosti uplatnenia si Kaufland záruky čerstvosti zaujal aj Miroslavu Rigóovú z Košíc a inšpiroval ju k tomu, aby si v praxi overila aj inú - Záruku rýchlosti. V rámci nej pokiaľ nie sú všetky pokladnice otvorené a vy čakáte dlhšie než 5 minút, dostanete od Kauflandu na Informáciách ako ospravedlnenie 1,- Eur.
Naša čitateľka čakala v Košiciach - Galérii v rade pri pokladni asi štvrť hodinu. S manželom si povedali, že skúsia či to, čo Kaufland ponúka, aj uplatňuje. Na Informáciách k jednému euru pripojila milá slečna aj úsmev a ospravedlnenie.
O týždeň neskôr sa podobná situácia zopakovala v inej pobočke obchodného reťazca. „Tu už slečna taká milá nebola, zazrela na manžela a povedala, že si zavolá," píše Miroslava. „V pokladni jej povedali, že ľudí je málo, čo bola pravda, ale ľudia nakupujú veľa a tak stojíte pri pokladni dlho." Manžel neuspel, namiesto eura dostal od slečny na Informáciách odporúčanie, že mal ísť do takej pokladne, kde je rýchlejšia predavačka.
Ako to teda v Kauflande funguje? Odpoveď nám poskytol vedúci úseku marketingu Martin Gärtner: „Záruka rýchlosti je jednak akási odmena, poďakovanie zákazníkom, že počkali a jednak je to pre nás nástroj, akým sledujeme efektívnosť prerozdelenia služieb pokladníčok v pokladniach." Pre tých, ktorí by sa však snažili túto službu zneužiť, nemáme dobrú správu. „Zákazníkom, samozrejme, veríme. Ak však máme pochybnosti, že ide o zneužitie, vieme si to za pár sekúnd veľmi dobre overiť," dodáva Martin Gärtner.