Tak ako naša čitateľka. Už v úvode roka začala premýšľať o tom, kde by strávila túžobne očakávanú letnú dovolenku. Zo širokej palety možností si vybrala aj destináciu, ktorú ponúka cestovná kancelária Azur Reizen. Keď však požiadala o kalkuláciu zájazdu a pozerala si stránku cestovky na internete, zistila, že jej v decembri 2015 vypršalo poistenie proti úpadku. "Žiaden doklad o poistení na rok 2016 mi neposlali, lebo vraj ho "ešte" nemajú. A to máme už koniec januára!" rozčuľuje sa čitateľka. "Veľmi mi to pripomína nedávno skrachovaný Fantravel. Nechápem tiež, ako je možné, že úrady im takéto podnikanie dovolia," píše.
Čitateľka si to, či cestovka disponuje takýmto poistením, zisťovala vo viacerých poisťovniach. Nikde však nedostala kladnú odpoveď. Obvolala preto ďalšie cestovky, ktoré jej takéto potvrdenie bez problémov poskytli. "Všetky CK, ktorých zájazdy máme v ponuke, musia predložiť platný certifikát o poistení proti úpadku. Od CK Azur Reizen máme doložený certifikát s platnosťou len do 31.12.2015, preto sme zájazdy tejto CK stiahli z našej ponuky, kým nedoloží nový platný certifikát, napísal nám hovorca cestovnej agentúry zájazdy.sk Stanislav Mrázek.
S otázkou prečo takýto doklad nemajú sme oslovili aj spomínanú cestovnú kanceláriu. "Situácia je spôsobená aktivitami bývalého vedenia, od praktík ktorého sa súčasné vedenie dôrazne dištancuje. Momentálne každému klientovi, ktorý prejaví záujem o kúpu zájazdu, zájazd rezervujeme, avšak neprijímame zatiaľ až do vyriešenia vyššie spomínaných okolností žiadne finančné prostriedky od klientov. V priebehu niekoľkých dní dôjde k náprave situácie, s čím bude spojené aj obnovenie predaja zájazdov," uviedol predseda predstavenstva Azur Reizen Adel Hussein.