Či už hlavné ťahy, alebo tie vedľajšie, všade samá diera za dierou, na ktorých si dennodenne ničíme štvorkolesové tátoše. Nový Čas hľadal na slovenských cestách najväčšie výtlky, ktorým sa skutočne oplatí vyhnúť.
Prečo sa výtlky na našich cestách tvoria tak často, zisťoval Nový Čas u dopravného analytika Jozefa Drahovského. „Najčastejším dôvodom je ten, že sa do praskliny dostane voda, tá zamrzne, roztiahne sa a praskne aj asfalt.“ Na opravu výtlkov existujú podľa dopravného analytika dva spôsoby. „Na mieste výtlku sa vyreže oveľa širšia plocha, vyčistí sa a nový asfalt sa doslova zleje s tým pôvodným. Vtedy to drží. Keď sa však starý asfalt neoreže, nevyčistí a nenahreje, životnosť je krátka,“ hovorí.
Ul. F. Kráľa, Poprad: hĺbka 30 cm
Ako chce výtlky riešiť magistrát hlavného mesta? „Mesto musí k 1. júlu kvôli predsedníctvu SR v Európskej únii opraviť celkové povrchy ciest, na ktoré získalo rozpočet 8 miliónov eur,“ povedala hovorkyňa magistrátu Ivana Skokanová. Nový Čas našiel jedny z najhorších výtlkov na Karloveskej, Domkárskej, ale aj na Bajkalskej ulici. Ani jedna z týchto adries sa však na zozname budúcich opráv cestných povrchov nenachádza. Podľa hovorkyne Bratislavského samosprávneho kraja Lucie Forman sa výtlky v hlavnom meste opravujú priebežne, závisí však aj od počasia a v prvom rade sú opravované hlavné ťahy.
Drieňová ulica, Bratislava: dĺžka 131 cm, hĺbka 7 cm
Diery obludných rozmerov trápia aj metropolu východu. „Začatie prác závisí od vývoja počasia,“ podotkla hovorkyňa košickej radnice Linda Šnajdárová. Opravovať sa budú najmä kritické úseky. Prioritu budú mať komunikácie, kadiaľ jazdí mestská hromadná doprava. Na jar pripravuje magistrát aj súvislú rekonštrukciu viacerých komunikácií za 5,3 milióna eur.
Novomeského, Lučenec: dĺžka 61 cm
Olbrachtova ulica, Trenčín: dĺžka 73 cm, hĺbka 12 cm
Jantárová ulica, Košice: dĺžka 73 cm, hĺbka 6 cm
Našli ste ešte väčší výtlk? Odfoťte ho, napíšte jeho miery a zašlite na tip@novycas.sk