Zákazníčka jednej z bratislavských predajní Terno odhalila, že naoko bezchybne vyzerajúci výrobok skrýva dych vyrážajúce skutočnosti. Podľa údajov na obale balená rukola pochádza z Talianska. Dodávateľ Zeleninári, s.r.o. preto prelepil pre väčšinu našincov aj tak nezrozumiteľné informácie slovenským prekladom. To je predsa dobre, poviete si. Áno, pokiaľ by pôvodné informácie boli totožné s tými slovenskými!
Ako čitateľka zistila, zelenine, ktorá mala byť spotrebovaná 23. januára, sa na Slovensku dátum spotreby zázračne predĺžil až do 29. januára, pritom balená mala byť 25. januára. Svoje zistenia okamžite adresovala supermarketu, dodávateľovi aj Štátnej veterinárnej a potravinovej správe.
"Pri prešetrení podnetu tykajúceho sa prelepovania dátumu spotreby bolo pri úradnej kontrole dňa 28. januára 2016 zistené porušenie zákona o potravinách a s ním súvisiacich právnych predpisov u dodávateľa, voči ktorému RVPS Bratislava - mesto začne správne konanie o uložení pokuty," informovala Váš.ČAS.sk Jana Miklošovičová, vedúca odboru Hygieny potravín a úradnej kontroly potravín. "V prípade, ak sa pri úradnej kontrole potvrdia zistenia podávateľa podnetu, predajcovi, resp. dodávateľovi hrozí pokuta vo výške od 1 000 eur do 500 000 eur," doplnil riaditeľ RVSP Bratislava - mesto Miloš Mašlej.
K vzniknutej situácii sa čelom postavil aj samotný supermarket a dodávateľ rukoly. "Dodávateľ nám vysvetlil, ako sa chyba stala a prijal opatrenia, aby k podobnej situácii v budúcnosti nedošlo. Rovnako aj my sme pristúpili k sprísneniu dodatočnej kontroly. Zákazníčke sme sa ospravedlnili a poskytneme jej kompenzáciu. Vzniknutá situácia nás mrzí," uviedla pre Váš.ČAS.sk Eva Guttlerová z Terna. Ako nám potvrdil samotný dodávateľ, tovar okamžite stiahli z predaja, pričom kontrola ukázala, že problém sa týkal dvoch kusov balení.
"Prišlo, bohužiaľ, k zlyhaniu ľudského faktora na neprípustnej úrovni. Pri príprave tohto tovaru v daný deň jeden z našich zamestnancov neúmyselne odobral dva problematické balíčky zo série, ktorá bola pripravená na odpis po expirácii. Týmto neúmyselným konaním sa následne expedoval tento tovar s nesprávnym dátumom balenia/trvanlivosti. Voči zamestnancovi boli vyvodené patričné následky," vysvetlila Lenka Jakubcová zo Zeleninári, s.r.o. s tým, že prijali ešte dôslednejšie opatrenia na úrovni dvojitej kontroly. "V mene našej spoločnosti sa zaručujem, že nešlo o úmyselné konanie," zdôraznila L. Jakubcová.