Ide o formu vzájomného dialógu na vysokej úrovni. Učitelia si so žiakmi dokonca navzájom tykajú a panuje medzi nimi empatia i vzájomná dôvera. Takéto priateľské prostredie poskytuje intelektovo nadaným deťom Škola pre mimoriadne nadané deti a Gymnázium v Bratislave.
Plynulé vzdelávanie od prvého ročníka základnej školy až po maturitu tu zabezpečujú celkovo 660 nadaným deťom. "Zásadným princípom práce s nadanými je priateľské prostredie v škole postavené na dôvere a komunikácii," povedala pre TASR zakladateľka a riaditeľka školy Jolana Laznibatová.
Mimoriadne nadané deti preberú predpísané učivo veľmi rýchlo, preto musí byť prehĺbené a obohatené. Rýchlo si totiž dokážu zapamätať, pochopiť a taktiež vyžadujú viac informácií. Veľké nároky sú kladené preto aj na samotných pedagógov, ktorí sa do školy dostanú až po absolvovaní štvorstupňového výberu. Aj vďaka kvalitným učiteľom pokračujú maturanti v štúdiu na prestížnych domácich a zahraničných univerzitách. V prvých štyroch ročníkoch rozvíjajú u žiakov najmä všeobecné intelektové nadanie a až na osemročnom gymnáziu sa špecifikujú konkrétne oblasti, v ktorých vynikajú. Nadanie žiakov sa prejavuje najmä v matematike, informatike, fyzike, biológii, chémii či geografii. Preto je škola primárne zameraná viac na oblasť prírodných vied.
Aj absolvent školy Michal Sventek oceňuje prístup učiteľov na škole, podľa ktorého neboli akýmisi strašiakmi, ale priateľmi. "Učiteľ je tu pre dieťa, aspoň ako som to ponímal ja, takým možno starším súrodencom či skôr mentorom. Je medzi nimi skôr partnerský vzťah," skonštatoval. Podľa neho sa tu žiak cíti rešpektovaný a nebojí sa odpovedať, lebo vie, že učiteľ si jeho názor vypočuje a poprípade ho opraví. Ako tvrdí, Škola pre mimoriadne nadané deti a Gymnázium v Bratislave mu pomohla zlepšiť prístup k učeniu, nebáť sa vystupovať pred ľuďmi či vyjadriť svoj vlastný názor.