Dôvodom je najmä ohrozenie električkovej trate, ktorá patrí samospráve, a komunikácie, ktorej správu zabezpečuje NDS. Oprava by mala stáť 100-tisíc eur. Nový podjazd odovzdal štátny Cestný investorský útvar ešte v roku 1985 vtedajším Závodom ťažkého strojárstva ako účelovú komunikáciu - prístup k vrátnici areálu. Keď sa neskôr podnik, ale už s názvom Východoslovenské strojárne, rozdelil na VSS, a. s., a VSS, s. r. o., oba subjekty svorne tvrdili, že im podjazd nepatrí.
Napriek tomu, že komunikáciu mesto nikdy nemalo vo svojom majetku, teraz chystá spoločne s Národnou diaľničnou spoločnosťou jeho rekonštrukciu. „S NDS už mesto Košice podpísalo zmluvy, ktorých predmetom je rekonštrukcia prečerpávacej stanice,“ povedal primátor Richard Raši. Práve vyriešenie tohto problému by malo dopomôcť, aby už k zaplavovaniu podjazdu nedochádzalo. „Finančné náklady sú odhadnuté na 100-tisíc eur, pričom 80 percent poskytne NDS, zvyšných 20 percent mesto Košice,“ dodal primátor. K obnove podjazdu by mohlo dôjsť už na jar.