Taká je bežná realita bratislavských ciest. Šokujúce je, že sa to týka aj úsekov, kde len pred pár mesiacmi či pred komunálnymi voľbami s veľkou slávou naťahovali nový asfalt. Nový Čas sa bol presvedčiť, po akých cestách chodia Bratislavčania počas upršaného dňa.
Hoci je Bratislava hlavným mestom, cesty tomu nezodpovedajú ani v najmenšom. Problémom je, že aj keď ich v lete opravia, o krátky čas opäť pripomínajú skôr tankodróm. „V zimných mesiacoch sa opravujú len výtlky ako havarijné stavy kvôli technologickému postupu,“ vysvetľuje Ivana Skokanová, hovorkyňa bratislavského magistrátu. Len čo spadne väčšie množstvo zrážok, cesty sa menia na hotové jazerá.
Nový Čas zaujímalo, ako chce mesto situáciu s obrovskými mlákami riešiť. Odpovede sme sa nedočkali, napísali nám iba to, že na opravu ciest, na ktoré je dlhodobo zazmluvnená spoločnosť Pittel & Brauswetter, vyčlenili 2,5 milióna eur.
Dolnozemská cesta
Ani v Petržalke nie je situácia priaznivá. Pri ceste vás môže zastihnúť nepríjemná spŕška od prechádzajúcich áut či autobusov.
Tomášikova ulica
Doslova bazén vznikol na Tomášikovej v blízkosti kostola.
Križovatka Mlynské Nivy - Košická
V týchto miestach len ťažko prejdete bez toho, aby ste neschytali vodný kúpeľ od okoloidúcich áut.
Svätoplukova ulica (titulná fotka)
Tu pokladali asfalt iba pred pár mesiacmi, v lete. Napriek tomu sa na ulici tvoria obrovské mláky, na ktoré sa obyvatelia sťažujú.
Kto je za to zodpovedný?
Dopravný analytik Jozef Drahovský:
- Mláky na cestách vznikajú pre nefunkčnú kanalizáciu. Druhým dôvodom je, že pri obnove povrchu nedbali na sklon vozovky, aby smeroval do kanalizácie. Je to teda chyba firiem, ktoré túto obnovu povrchu robili. Dá sa to však reklamovať. Ak niekoho ošpliecha auto, môže sa domáhať náhrady škody a vodič by mal byť proti tomu poistený zo zákonného poistenia. Musí to ale mať zdokumentované. Ak úmyselne nezastaví, hrozí mu pokuta vo výške 50 až 60 €. Na polícii treba však nahlásiť aspoň značku auta.