Okrem cyklotrás má podľa návrhu, ktorý je na posudzovaní vplyvov na životné prostredie, pribudnúť aj niekoľko mostov. Na električkovej trati dlhej 3 780 metrov bude vybudovaných 7 nových zastávok. Nový Čas prináša prehľadnú mapu, kde môžete vidieť, ako budú tieto zastávky prepojené so súčasnými autobusovými linkami.
Plány zavedenia koľajovej dopravy do Petržalky siahajú do 80. rokov minulého storočia, keď sa uvažovalo nad výstavbou ťažkého metra. Tento projekt bol však finančne veľmi náročný a Bratislavčania sa metra nedočkali. Otvorila sa aj otázka tzv. ľahkého metra, ktoré by spájalo Janíkov dvor s Trnavským mýtom. Nakoniec sa však rozhodlo, že nosným systémom dopravy bude električková trať. Prvá etapa výstavby čaká už len na kolaudáciu, druhá časť projektu za zhruba 70 miliónov eur by mala byť dokončená v roku 2020.
V návrhoch zverejnených na stránke Enviroportálu sa uvažuje nad dvomi variantmi. V oboch sa počíta s výstavbou električkového mosta ponad Chorvátske rameno s dĺžkou 147 m. Bude na ňom umiestnená aj cyklotrasa a chodník pre peších. Nad korytom ramena v uzle križovatky Rusovská-Jantárová bude stáť električkový aj cestný most. Na konci trate na zastávke Janíkov dvor sa majú vybudovať lávky, ktoré budú napojené na most na Panónskej ceste. V pláne je aj nová vozovňa, kde sa ráta s 12 stojiskami pre nočné parkovanie električiek. Zastávky by mali mať aj bočné steny, chrániace cestujúcich pred dažďom. Návrh môžete pripomienkovať do 14. marca.