Jej mamu Darinu (68), ktorá priletela za dcérou a vnukom na Floridu, museli za oceánom náhle hospitalizovať. Išlo jej doslova o život! Platba za ošetrenia sa doteraz vyšplhala na vyše 200 000 dolárov, ktoré ale poisťovňa odmieta zaplatiť.
Martinina mama priletela na Floridu bez akýchkoľvek ťažkostí ešte 17. februára. „Mama cestuje do USA niekoľkokrát do roka, vždy jej vyhotovím poistenie ihneď po príchode. Neuzatvárame to dopredu, veď počas letu je pokrytá poistením, ktoré sa zakupuje s letenkou a navyše, nikdy neviem presný dátum odletu a návratu, lebo manžel je golfista a často sa mu program mení na poslednú chvíľu,“ vysvetlila na začiatok Martina, ktorá mamu poistila na druhý deň po prílete. Lenže, čo čert nechcel, práve v ten deň začala mať pani Štofaníková zdravotné ťažkosti. „Mala mravenčenie v prstoch ruky, čo som pripisovala únave z cesty. Normálne som uzavrela poistku, na e-mail mi prišlo potvrdenie o prijatí platby kartou, ktoré zaručovalo okamžitú platnosť poistenia. Aj na asistenčnej karte je uvedené, že platnosť aj účinnosť poistenia je 18. 2. až 4. 4. 2016,“ spresňuje Sabbatini.
Náhly zvrat
Problém nastal, keď sa večer mame priťažilo. „Pozerala s vnukom televíziu, a keď vyšla z izby, videla som, že má problém udržať sa na nohách. Okamžite sme išli na pohotovosť, mama už ťažko dýchala. V nemocnici si za vyšetrenia mozgu vypýtali 3000 USD. Na druhý deň ju previezli na jednotku intenzívnej starostlivosti, bola paralyzovaná, a mala bolesti po celom tele. Robili jej opäť skeny mozgu, v piatok 19. februára sme zaplatili ďalších 7000 dolárov a informovali poisťovňu o tom, čo sa stalo,“ vysvetľuje genézu Martina a pokračuje: „ V sobotu 20. 2. bola mama úplne bezhybná, urobili jej vyšetrenie miechového moku, lumbálnu punkciu s negatívnym výsledkom. V noci nám volali z nemocnice, že mama mala zástavu dýchania, museli ju intubovať, no bola pri vedomí. Našťastie po pár dňoch sa jej pomaly začala vracať hybnosť. Počas celého týždňa sme komunikovali s poisťovňou a všetci nás uisťovali, že zmluva aj poistenie sú v poriadku. No 4. marca mi oznámili, že poistenie bolo platné, ale nie účinné, keďže v ich všeobecných podmienkach stojí, že účinnosť nadobúda až 4 hodiny od uzatvorenia. Keďže poistku sme uzavreli o 17.18 h a v zázname z pohotovosti je čas 21.11 h, čo však nie je pravdivý čas, keďže je v zázname uvedený viackrát a nie je vygenerovaný počítačom, ale personálom, poisťovňa odmieta preplatiť náklady, dokonca z nás chce urobiť podvodníkov!“ rozčuľuje sa Martina.
Vyhodili ju na ulicu!
Šok zažila rodina, keď predvčerom mamu zložila sanitka pred domom. „Mamu vyhodili doslova ako prašivého psa, navyše so zlou diagnózou. Vyložili ju pred domom bez liekov a napísali, že je prepustená do špeciálnej starostlivosti,“ opisuje hororový zážitok Martina, ktorá nevie, čo bude robiť ďalej. „Mama tu zostáva, nie je schopná cestovať, poisťovňa nekomunikuje, neviem sa dostať do svojho účtu, aj keď som ich o to niekoľkokrát žiadala,“ uzavrela nešťastná Martina.
Poisťovňa má na celý prípad svoj názor. „Všetko nasvedčuje tomu, že klientka mohla mať zdravotné problémy už v čase, keď si dojednávala poistenie a bolo uzavreté účelovo. Preto v prípade pani Štofaníkovej nie sú dané podmienky pre poskytnutie poistného plnenia a lekársku starostlivosť nemôžeme garantovať,“ vyjadrila sa zástupkyňa poisťovne AXA Assistance Radka Vaňková.